חלם: מזנון דרכים בצומת גלילות עוצר עבודות תשתית פותחות פקקים ב-100 מ' ש'

נתיבי איילון ערערה לביהמ"ש על צו מניעה זמני, האוסר עליה לבצע עבודות במקום, מחשש לפגיעה בפרנסת בעלי המזנון

נתיבי איילון הגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, על צו מניעה זמני, האוסר עליה לבצע עבודות תשתית הקרובות למזנון בצומת גלילות.

נתיבי איילון טוענת, באמצעות עוה"ד איתן ארז ויואב בן-פורת, כי החלטת בית המשפט תביא לכך שעשרות אלפי נהגים ימשיכו לעמוד מדי יום בפקקים ארוכים בצומת. לטענתה, העלות המצטברת למשק היא של מיליוני שקלים בשעות עבודה, דלק ובלאי.

נשוא המחלוקת הוא מזנון דרכים הפועל, לטענת נתיבי איילון, שלא כחוק, סמוך למתחם פי גלילות, בתחום רמת השרון. המזנון הופעל בעבר במשך שנים ארוכות על ידי מתנדבות האגודה למען החייל, במטרה לתת שירות לחיילים הממתינים בתחנת ההסעה הסמוכה למזנון. מפעילי המזנון הנוכחים טוענים, כי קיבלו רשות מהאגודה למען החייל להפעיל את המזנון לפרנסתם, כדי לסייע לשיקומם.

נתיבי איילון טוענת, כי בבסיס הסכסוך נמצא פרויקט בעל חשיבות לאומית שעיקרו הקמת מחלף עילי בצומת גלילות, שיאפשר לתנועה הבאה מצפון להשתלב מזרחה ללא צורך ברמזור.

נתיבי איילון מתכוונת להשקיע 100 מיליון שקל בהקמת גשר של 460 מטר בצומת. בצומת נפגשים שלושה צירי תנועה מרכזיים במטרופולין ת"א: כביש מספר 2 חיפה ת"א שמגיע מצפון; כביש איילון, וכביש חוצה שומרון. נתיבי איילון טוענת, כי הצומת מנקז תנועה רבה במשך כל שעות היממה.

לטענת נתיבי איילון, הפיתרון הוא הקמת מחלף ולשם כך תוכנן מעבר עילי שיאפר לרכבים המגיעים מצפון להמשיך מזרחה ללא עצירה.

לבקשת מפעילי המזנון, הוצא צו מניעה האוסר על נתיבי איילון לפגוע במזנון ובמקרקעין הצמודים לו, כל עוד לא יימצא פיתרון לפגיעה בזכויות המשיבים.

נתיבי איילון טוענת, כי בית המשפט העדיף את נזקם של המשיבים, נזק כספי בר פיצוי, לעומת הנזקים שייגרמו לנתיבי איילון, לציבור ולקופת המדינה, מעצירת הפרויקט.