עוזי וכסלר תובע מחברת הגיחון שכר וזכויות סוציאליות של 384 אלף שקל

וכסלר היה מנכ"ל הגיחון ולטענתו לא קיבל שכר על עבודתו; הגיחון מעניקה שירותי מים וביוב ל-750 אלף איש

מנכ"ל הגיחון לשעבר ומנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, עוזי וכסלר תובע מחברת הגיחון שכר וזכויות סוציאליות של 384 אלף שקל. וכסלר הגיש אתמול (א') לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים תביעה בה הוא מבקש לחייב את חברת הגיחון - מפעלי מים וביוב ירושלים, לשלם לו את הסכום.

וכסלר, כיהן מדצמבר 2002 ועד לספטמבר 2004 כממלא מקום מנכ"ל הגיחון. באמצעות עורכי הדין אלי בן-טובים ורון גורבץ וכסלר טוען, כי לא שולם לו שכר עבור עבודתו. וכסלר מדגיש בתביעתו, כי השכר ששולם לו בגין העסקתו בחברת מפעלי ביוב וטיהור ירושלים, חברת-בת של הגיחון, לא שימשה כתמורה בגין כהונתו כמנכ"ל בפועל של הגיחון.

מהתביעה עולה, כי דירקטוריון הגיחון אישר תשלום שכר לוכסלר, אך התשלום היה מותנה באישור משרד האוצר. משרד האוצר דרש להמציא פירוט של מקורות ההכנסה של וכסלר. לטענתו, חרף העובדה שהנתונים הועברו, לא שולם לו שכר.

משכורתו של מנכ"ל חברת הגיחון היא 30 אלף שקל בחודש. וכסלר טוען, כי על-פי חישוב זה מגיע לו שכר של 334 אלף שקל. וכסלר דורש בנוסף זכויות סוציאליות ופיצוי עבור עוגמת נפש בשל האופן שבו בחרה חברת הגיחון להפסיק את עבודתו כמנכ"ל.

לטענתו, הפסקת העבודה היתה פתאומית ונעשתה באופן פוגע, בין היתר לאחר שעוזר ראש העירייה, נתן הוראה לעובדי החברה שלא להישמע להוראותיו ולסמכותו כמנכ"ל.

וכסלר מציין, כי יש להוסיף לדרישת התשלום לעוגמת נפש, את תחושת כפיות הטובה שחש לאחר שנים של השקעת מיטב זמנו ומרצו כמנכ"ל הגיחון.

תאגיד הגיחון פועל מ-1996, במסגרת חוק תאגידי המים והביוב, שעיקרו העברת כל סמכויות העירייה בתחומי המים, הביוב התיעול והניקוז לחברה נפרדת.

הגיחון מעניקה שירותי מים וביוב ל-750 אלף איש במבשרת ציון, גבעת זאב, חלק ממטה בנימין וכן יישובים פלשתינים בהם מתגוררים 200 אלף תושבים.

צריכת המים של תושבי ירושלים ב-2004 היתה 56.5 מיליון מ"ק, ועלות הטיהור היא 52 אגורות למ"ק. הקולחים המטוהרים מוזרמים לצומת ראם ושם משמשים להשקיית מטעים.

תקציב הגיחון הוא 500 מיליון שקל בשנה, והוא כולל את חברת מפעלי ביוב טיהור ירושלים - מבט"י. את הגביה מבצעת חברת מגער, והיא מקיפה 70%-65% מהלקוחות.