משרד הביטחון פרסם מכרז ליסינג ב-250 מיליון דולר

זהו המכרז הגדול ביותר שיצא לשוק בשנים האחרונות, והוא כולל בקשה לקבלת הצעות לאספקה של עד 10,000 כלי רכב מקטגוריות שונות, על פני 3 שנים

משרד הביטחון פרסם בשבוע שעבר את מכרז ההצטיידות ברכבי ליסינג "לבנים" בהיקף כספי משוער של 250 מיליון דולר. זהו המכרז הגדול ביותר שיצא לשוק בשנים האחרונות, והוא כולל בקשה לקבלת הצעות לאספקה של עד 10,000 כלי רכב מקטגוריות שונות, על פני 3 שנים.

כלי הרכב מיועדים להחליף את כל רכבי השירות, שעד כה נרכשו ישירות על-ידי צה"ל, כולל כלי רכב פרטיים צמודים לקצינים בדרגות שונות, מסחריות קלות, טנדרים ועוד.

בשנה הראשונה יזמין צה"ל עד 2,000 כלי רכב, רובם מכוניות מקבוצת שווי שימוש 1 ו-2. הכמות צפויה לגדול בהדרגה בשנה השנייה והשלישית.

המכרז כולל הגדרה מדויקת של ממדים, נפח מנוע ומפרט טכני לכל אחת מקטגוריות הרכב השונות, כאשר המשותף לכולן הוא דרישה לתיבת הילוכים אוטומטית ולציוד בטיחותי, שכולל בין השאר שתי כריות אוויר. כלי הרכב שיזכו יידרשו להוכיח רכש גומלין של יצרן הרכב בישראל.

עיקר ההזמנה המיידית היא לכלי רכב קטנים עם מנועים בנפח 1.3 ליטר, טנדרונים וטנדרים. על-פי דרישת המכרז, תקופת הליסינג תהיה ל-36 חודשים עם כיסוי של 40 אלף קילומטר לשנה. זו היא כמות נסועה כפולה מהמקובל בכלי רכב בליסינג, שמוצעים לשוק הפרטי.

חברות הליסינג, המעוניינות לגשת למכרז, נדרשות לספק נתונים כספיים להוכחת יציבותן. בענף הרכב מעריכים, כי יהיו חברות, שיבחרו לא לגשת למכרז, בשל החשש מערכי שארית נמוכים של כלי הרכב בעת מכירתם בתום התקופה.