משה סבוראי, מוותיקי לח"י, תובע 3 מיליון שקל מ"מעריב" בטענת דיבה

בעקבות כתבה שהטילה עליו את האחריות לרצח יאיר

עו"ד משה סבוראי, מוותיקי לח"י, הגיש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת דיבה בסך 3 מיליון שקל נגד העיתון "מעריב", עורך העיתון, יעקב ארז, והכתב משה זונדר.

עילת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שלמה ליבליך, היא כתבה שפורסמה ב-17.7.98 במוסף "מעריב". היא נכתבה בידי משה זונדר, ונשאה את הכותרת "הפללתו הסופית של החשוד העיקרי". הכתבה נוגעת לרצח מנהיג לח"י, ולפסקי הדין שניתנו בעניין על ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב ובית המשפט העליון בתביעה שהגיש סבוראי נגד אנשל שפילמן בטענה להוצאת דיבה בפרשה זו.

סבוראי טוען בתביעתו הנוכחית, כי מטרת הכתבה היא להאשימו באחריות לרצח אברהם שטרן ("יאיר"). בכותרת המשנה הפנו הנתבעים אצבע מאשימה כלפיו כמי שהסגיר את יאיר לבריטים, וכינו אותו במונח "חשוד עיקרי". עוד נאמר בכתבה, כי התובע נאלץ לחיות "עם כתם ההסגרה", וכי "סבוראי חי כבר 56 שנים עם צרה איומה ונוראה. על מצפונו רובץ הרצח הזה. הוא לא רוצה ללכת לעולם הבא עם הכתם הזה".

עוד נאמר בתביעה, כי הנתבעים אף סילפו את הקביעות בפסק הדין הקודם, התעלמו מעדויות, הטילו דופי בתובע ובעדים, והעמידו עצמם במקום השופט. כמו כן נטען, כי הם העלימו מציבור הקוראים את העובדות שנקבעו בפסק הדין, שעיקרם הוא שדברי לשון הרע שפירסם שפילמן על התנהגות התובע אינם נאמנים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2977/98)