המדינה תשלם 10 מיליוני שקלים כהפרשי הצמדה על פיגור בתשלום פיצויים עבור קיצוץ מכסות המים לחקלאות

פסה"ד התקבל לאחר שהמרכז החקלאי וקבוצת חקלאים, קיבוצים ומושבים הסכימו עם פרקליטות מחוז י-ם לאפשר לשופט לפסוק במחלוקת בדרך של פשרה

המדינה תשלם 10 מיליוני שקלים לקבוצת חקלאים, קיבוצים ומושבים, כהפרשי הצמדה על פיגור בתשלום פיצויים עבור קיצוץ מכסות המים לחקלאות.

כך עולה מפסק דין שניתן על ידי השופט, דוד חשין, בבית המשפט המחוזי בירושלים. פסק הדין התקבל לאחר שהמרכז החקלאי וקבוצה של חקלאים, קיבוצים ומושבים הסכימו עם פרקליטות מחוז ירושלים לאפשר לשופט לפסוק במחלוקת שביניהם בדרך של פשרה.

ב-1991 הובטח לחקלאים פיצוי בשל קיצוץ במכסות המים לחקלאות. הפיצוי שולם באיחור של שנים רבות ובעקבות כך הגישו החקלאים באמצעות ד"ר מיכל שקד תביעה לקבל הפרשי הצמדה.

במהלך הדיונים הסכימו הצדדים לאפשר לחשין לפסוק במחלוקת בדרך של פשרה. משמעות הדבר, כי לא יהיה עליו לנמק את פסק הדין. לאור האמור קבע חשין, כי החקלאים זכאים להפרש הצמדה בשיעור של 75% על כל אחד משלושת התשלומים ששולמו להם, כפיצויים עבור הקיצוץ במכסות המים שלהם.

להפרשי ההצמדה תתווסף ריבית וזאת לאחר שהצדדים הסכימו על כך. חשין הורה לשני הצדדים לערוך תחשיבים בתוך 30 יום ואם תהיה מחלוקת לגבי הסכומים להעביר את הנושא אליו.

רו"ח, בועז מקלר, אשר ריכז את התביעות הכספיות ציין, כי לפסק הדין יש חשיבות גדולה ביחס למחויבות המדינה לעמוד בהבטחותיה לתושבים וכי להערכתו החקלאים יקבלו הפרשי הצמדה של 10 מיליון שקלים.

עוד מציין מקלר, כי פסק הדין יוצר תקדים בנוגע לפיצויים נוספים המגיעים לחקלאים עבור קיצוץ מכסות המים בשנים האחרונות ואשר מעוכבים זמן רב. (ת.א 890/94).