בעלי מניות המיעוט בקר ויז'ן לביהמ"ש: לאסור על החברה לבצע תשלומים הנוגעים לבעלי המניות האחרים

טוענים כי בעלי המניות גור מינצר וגיל הרשקוביץ, בשיתוף ריקי מינצר ואשר בלאיש, מנהלים את החברה תוך קיפוח ועושק כלפיהם

ג'יימס אחזקות והשקעות וד"ר ג'יימס שאול, בעלי מניות המיעוט בקר ויז'ן, פנו לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה לאסור על קר ויז'ן לבצע כל תשלומים הנוגעים לבעלי המניות האחרים שלה. זאת, בטענה כי הם מנהלים אותה תוך קיפוח ועושק כלפיהם.

ג'יימס טוענים, באמצעות עו"ד מרדכי שלו וליאור דגן, כי בעלי המניות האחרים - גור מינצר וגיל הרשקוביץ, בשיתוף ריקי מינצר ואשר בלאיש, עושים שימוש לרעה בסמכותם בהיותם מנהלי החברה, ומבצעים מעשי גזל לטובת עצמם ולטובת חברה בשליטת משפחת מינצר - קר רפואה.

לטענתם, במשך תקופה ארוכה התיימר מינצר לדלל את שיעור אחזקותיה של ג'יימס מ-29% לשיעור של 1% בלבד, ולהגדיל את שיעור אחזקותיו מ-51% ליותר מ-90%. זאת, על ידי הקצאת מניות לקר רפואה בשליטתו המלאה, מבלי שקר שילמה כספים בגין כך, אלא בדרך של קיזוז חובות, שהם למעשה חובות פיקטיביים.

ג'יימס טוענים, כי מדי פעם היה מינצר מעביר החלטה בדבר הנפקה פרטית של אגרות חוב לצורך גיוס הון כביכול. באותן החלטות אישר לבעלי המניות לקבל גם הקצאת מניות יחסית לאחזקותיהם בחברה, ובלבד שיירכשו את אגרות החוב לפי יחס אחזקותיהם של בעלי המניות בחברה.

בפועל, לא הזרים מינצר לקופת החברה באותן הנפקות ולו שקל אחד. בדרך זו התיימר ליצור חובות הלוואה של החברה כלפי קר רפואה, מבלי שנתן הלוואה כלשהי לחברה, והתייימר להגדיל שיעור אחזקותיו בחברה מבלי לשלם על כך.