שוקי משעול, מנהל תחנות מע"מ בת"א שנעצר בחשד לקבלת שוחד מנישומים: המעצר הוא פרי נקמה

משעול, שהושעה מתפקידו, טוען שנתפר לו תיק והמשטרה אף היא קורבן לכך; מבקש מבית הדין להשיבו לעבודתו

שוקי משעול, מנהל תחנות מע"מ בת"א, שנעצר לפני שבועיים בחשד לקבלת שוחד מנישומים, טוען, כי מעצרו הוא פרי נקמה על כך שחשף בעבר שחיתות במע"מ, שהביאה לפרישתם של בכירים ובראשם מנהל מע"מ לשעבר, מוטי איילון.

בבקשה דחופה שהגיש משעול ביום ג' לבית הדין האיזורי לעבודה בת"א, הוא מבקש לבטל את השעייתו על-ידי מנהל מע"מ, איתן רוב, ולהורות על שובו לעבודתו באופן מיידי.

משעול עתר בזמנו לבג"ץ נגד איילון, בטענה, כי למרות שסיים את תפקידו, עקב ההליך שהתנהל נגדו בביה"ד למשמעת של נציבות שירות המדינה, ממשיך איילון לפעול בנושא מינוי עובדים במע"מ. איילון הורשע בביצוע עבודות פרטיות ללא היתר, וננזף.

משעול טוען, באמצעות עוה"ד רונאל פישר וקרן שמש, כי יאח"ה, שהביאה למעצרו, הוליכה שולל את בית המשפט, בטענה, כי עילת המעצר היא קבלת שוחד מנישומים. לטענתו, במשך 12 ימים הוא נחקר ובמהלך החקירה לא נשאל ולו פעם אחת, האם קיבל טובת הנאה או שוחד מנישום ולא הוצג בפניו ולו מקרה אחד.

לטענת עוה"ד של משעול, בתחילה לא האמינו לדבריו, אך התעקשותו הובילה אותם להכריחו להיבדק בפוליגרף. בבדיקה זו הוא נמצא דובר אמת ללא סייג - מעולם לא לקח שוחד ומעולם לא נשאל על כך במהלך חקירתו.

לטענתם, עולה חשש ממשי לכך שמדובר בתיק שנתפר למשעול על-ידי אויביו בנפש, והמשטרה נפלה אף היא קורבן לכך.

כן הם טוענים, כי משעול אמור לעבור שימוע בפני ראש מינהל ארגון ברשות המיסים, עוזר ברקוביץ. בפועל, הוא וברקוביץ מצויים בסכסוך אישי, ולכן לא יתכן שיעבור שימוע בפניו. הסכסוך ביניהם בא לביטוי במהלכים שניהל ברקוביץ להטיית מיכרז בו השתתף משעול ב-2000. על אף שהתביעה לא התבררה לגופה, עצם העלאת הטענות לא מותירה מקום לספק, כי שוררת ביניהם איבה.

משעול טוען גם, כי רוב וברקוביץ מנסים להיפטר ממנו, והראייה, שעוד בטרם נחקר במשטרה, כבר מונה לו מחליף. לטענתו, לנוכח העובדה, כי ברקוביץ ורוב מצויים בניגוד עניינים, יש לבטל את החלטת ההשעיה.

משעול טוען, כי אותם גורמים המנסים להכשילו כעת, פעלו נגדו גם בעבר ולא בחלו בכל אמצעי, אך הוא נלחם בהם ובסופו של דבר יצא נקי ואף קודם. גם עתה הוא משוכנע, כי חפותו תוכח, אך עד אז עלול להיגרם לו נזק קשה ובלתי הפיך בשל השעייתו מתפקידו, בשעה שרוב ועוזריו פועלים למינוי מחליף עבורו, עוד בטרם נקבע דבר בעניינו.

איתן רוב. השעה

שוקי משעול. נפלו שולל