בוני התיכון מקימה חברת כוח אדם לענף הנדל"ן

בוני התיכון תקים חברה שתספק עובדי בניין * הוצאות הפרסום של החברה הוכפלו אשתקד

חברת הבנייה בוני התיכון , שבשליטת משפחת פרץ, מדווחת בד בבד עם ביצוע השלב הראשון בהנפקת אג"ח לציבור, כי חברה-בת בבעלותה המלאה קיבלה רישיון ממשרד התמ"ס להעסקת עד 700 עובדים זרים בענף הבניין. ההקצאה הראשונית שקיבלה החברה-הבת, בוני תיכון (כוח אדם) היא ל-400 עובדים שאותם היא רשאית להעסיק מתחילת חודש מאי.

בהתאם לתקנות העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם, הפקידה החברה-הבת של בוני התיכון בידי יחידת הסמך לעובדים זרים במשרד התמ"ס ערבות בנקאית בסך 4 מיליון שקל. עם קבלת הרישיון והקצאת 400 העובדים הזרים, מתכוונת החברה-הבת להתחיל פעילות חדשה בתחום הספקת עובדים זרים לענף הבניין, בהתאם למדיניות הממשלה, לפיה החל מחודש יוני השנה יוקמו חברות כוח אדם שהן בלבד יהיו רשאיות להעסיק עובדים זרים.

מחסור בכוח אדם

בוני התיכון עצמה ציינה בדו"חות הכספיים לשנת 2004, כי במהלך השנה החולפת היו תקופות בהן נוצר מחסור מתמשך בכוח האדם בענף הבנייה עקב המצב הביטחוני בישראל, הסגר המוטל לפרקים על שטחי יו"ש ומדיניות "השמיים הסגורים" שמיישמת הממשלה בתחום כוח העבודה הזר. החברה עצמה מעסיקה 130 עובדים זרים, על פי היתר להעסקת 231 עובדים זרים עד סוף אפריל.

אתמול התקיים המכרז המוסדי להנפקת האג"ח של בוני התיכון. החברה צפויה להנפיק 32 מיליון שקל ע.נ אג"ח (סדרה ב'), צמודות למדד המחירים לצרכן, בריבית שנתית שבין 5.85%-4.85% שתיקבע במכרז. האג"ח עומדות לפירעון ב-6 תשלומים חצי-שנתיים שווים החל ממאי 2009. האג"ח יוצעו ב-94% מערכן הנקוב. ההנפקה תכלול גם אופציות למניות החברה. חתמי ההנפקה הם פועלים-אי.בי.אי, הראל חיתום ואלטשולר שחם.

בוני התיכון סיימה את 2004 עם עלייה ניכרת ברווח שעמד על 7.6 מיליון שקל, לעומת 1.8 מיליון שקל ב-2003. החברה, שעוסקת בייזום, תכנון ובנייה של 1,206 יח"ד למגורים ב-11 פרויקטים ברחבי הארץ, דיווחה על גידול ניכר של 24% במחזור ההכנסות שעמד על 178 מיליון שקל. ועל ירידה חדה בהוצאות המימון מ-17 ל-11 מיליון שקל.

בוני התיכון ציינה גידול בהוצאות המכירה והשיווק, שעמדו על 2 מיליון שקל, לעומת 1.3 מיליון שקל ב-2003. עלייה שנבעה בעיקר מעלות מסע פרסום ארצי במסגרת תוכנית הטלוויזיה של ערוץ 2 "רצים לדירה", שבה הוענק לזוג הזוכה דירה של החברה בעיר מודיעין. הוצאות הפרסום של בוני התיכון עמדו על מיליון שקל, לעומת כחצי מיליון שקל ב-2003.