באורך של החיים

"קסם הנעורים", מרקו טוליו ג'ורדנה, איטליה, 2003.

"קסם הנעורים" הוא ההמלצה הטובה ביותר לצפייה באביב הפורח. דרמה משפחתית איטלקית זו נועדה תחילה לטלוויזיה, ולכן אורכה הוא כ-6 שעות. ג'ורדנה אמור היה לביים מיני-סידרה לרשת RAI, אך יצאה לו יצירת מופת מרגשת. פורמט הדי.וי.די מאפשר לצופים לראות את היצירה הזאת עם הפסקות, למרות שהצפייה הרצופה מומלצת. הסרט מתאר את סיפורם של שני אחים, ניקולה ומתיאו קאראטי. בפעם הראשונה אנו פוגשים אותם בתחילת שנות ה-60, כשהם צעירים, מלאי חלומות ומתכוננים לטיול שישנה את חייהם. הסרט עוקב אחר 40 שנה בחיי משפחת קאראטי וחושף את הרגעים הרומנטיים, הקומיים והטרגיים השזורים לאורכם. במקביל, אירועים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים מההיסטוריה של איטליה מעניקים לסיפור המשפחתי רקע רחב וצובעים אותו בגוונים בלתי צפויים.

"קסם הנעורים" הוא סרט כובש. בשעה וחצי הראשונות בונה הסרט את ההזדהות עם הגיבורים ובשלוש וחצי השעות הנותרות הוא אוחז את לב הצופה ומפעים בו מגוון עשיר של רגשות. הקצב של הסרט קובע את קצב פעימות הלב, וככל שהעלילה מתפתחת, כך גם משתכללת השפה הקולנועית שלו, ועמה הרגש. הדי.וי.די. מגיע ללא תוספות. חבל.

תפקיד של הלייף

"להיות ג'וליה", אישטבן סאבו, ארה"ב-אנגליה-הונגריה, 2004.

אם הילארי סוונק לא הייתה קיימת, יתכן שאנט בנינג הייתה זוכה כבר פעמיים באוסקר. ב-1999, היא הייתה מועמדת בזכות תפקידה ב"אמריקן ביוטי", אך האוסקר הלך לסוואנק על תפקידה ב"בנים אינם בוכים". השנה, סוואנק לקחה את האוסקר על "מיליון דולר בייבי" והשאירה שוב בלי פסלון את בנינג למרות תפקידה המדהים ב"להיות ג'וליה".

בנינג מגלמת את ג'וליה למברט, כוכבת תיאטרון בלונדון של שנות ה-30. לג'וליה קשה להתמודד עם הזמן החולף והקמטים המצטברים והיא מתחילה רומן עם בחור צעיר ממנה שמחזיר את האהבה וההשראה לחייה. אך שום דבר אינו כפי שהוא נראה וג'וליה תצטרך להתמודד עם משבר בזהותה, ברגשותיה ובקריירה שלה. הסרט שמתחיל בקלילות הרצופה בהומור בריטי שנון, דועך מעט באמצע אך צובר תאוצה אדירה לקראת הסוף ומשאיר את הצופה מסופק ומחויך. אישטבן סאבו המנוסה מביים בדיוק רב ומשאיר את כל התהילה לשחקניו. אנט בנינג, אוסקר או לא אוסקר, נותנת את הופעתה הקולנועית הגדולה בחייה.