אופטימיות בלידר: מכתשים אגן עשויה לרכוש או למזג חברה אסייתית

כלל פיננסים ממליצים 'קניה' על מכתשים אגן ומעלים את מחיר היעד ל-33 שקל, גבוה ב-19% ממחירה כיום * מעריכים כי התפרצות אפשרית של מחלת החידלון בארה"ב תתרום עשרות מיליוני דולרים להכנסות החברה

בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה הותיר היום המלצתו למניית מכתשים אגן על 'קנייה' והעלה את מחיר היעד ל-33 שקל למניה מ-32 שקל בעקבות פרסום דו"חות החברה בשבוע שעבר. מחיר היעד החדש גבוה בכ-19% ממחיר המניה כיום.

בבית ההשקעות מציינים כי מכתשים אגן הצליחה להציג שוב דו"חות טובים ובהם צמיחה של 25% בהכנסות הרבעון הראשון, גידול שהקיף את כל אזורי הפעילות. לטענת הכלכלנים, הצמיחה מרשימה עוד יותר לנוכח תנאי מזג אוויר קשים באירופה ובאמריקה הלטינית.

בכלל פיננסים מייחסים את עיקר הצמיחה לאיחוד הרכישות שביצעה החברה בסוף 2004 ומגידול כמותי במכירות. עוד מציינים כי החברה ממשיכה להפגין אופטימיות בנוגע לשנה הקרובה בעיקר בשל תנאי שוק חיוביים, עליה ברמת החיים ובביקושים.

בכלל פיננסים מעריכים כי החברה תציג צמיחה בשיעור גבוה יותר באירופה ברבעון הבא עם שיפור מזג האוויר וזאת מאחר שלמרות החורף הקשה באירופה, החברה הציגה צמיחה מרשימה של 15% באזור זה.

עוד מתייחסים האנליסטים לשוק בארה"ב כגורם מכריע בו החברה השיגה צמיחה של כ-100% בהכנסות מארה"ב והגדילה את חלקה של ארה"ב ברבעון הראשון מ-11.7% ל-18.4% מהכנסותיה.

בכלל פיננסים מעריכים כי התפרצות אפשרית של מחלת החידלון באמריקה תגרום לגידול של כמה עשרות מיליוני דולרים בהכנסות החברה בשנת 2005.

לגבי הסכמי החברה עם חברת באייר גורסים בכלל פיננסים כי הם משפרים את מעמדה התחרותי של החברה בשוק האגרוכימיה ויהוו תוספת מכירות נאה בהמשך.

בנוגע לשנת 2005 מעריכים בכלל פיננסים כי למרות שתחזיות צמיחת שוק האגרוכימיה בשנת 2005 עומדות רק על 5%-6%, מעמדה הנוכחי של החברה והיערכותה יאפשרו לה לצמוח בקצב מהיר יותר.

אופטימיות גם בלידר - מכתשים אגן עשויה לרכוש או למזג חברה אסייתית

גם בלידר הביעו היום אופטימיות בנוגע למכתשים אגן. לאור התוצאות המפתיעות והמרשימות ברבעון הראשון, להערכת האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר, מעלים בבית ההשקעות את מחיר היעד שלהם למכתשים אגן ל-32 שקל למניה. המלצת האנליסטים בלידר נותרת "תשואת יתר".

בלידר מצפים לשלב הבא באסטרטגיה של החברה שלהערכתם יכול לכלול רכישה או מיזוג גדול באסיה. בבית ההשקעות מציינים כי החברה כבר רכשה ידע בתחום האורז ועם הטמעתו בחברה תירכש או תמוזג להערכתנו פעילות הפצה.

בלידר נוקבים עם זאת במספר איומים שעדיין קיימים ברקע: מחירי סחורות חקלאיות בשפל, מחירי אנרגיה מאמירים, תיסוף השקל והתעצמות הדרגתית של מוצרים מהונדסים גנטית.