זנד חתמה עם אורקל על הסכם בהיקף עשרות מיליוני דולרים

במסגרתו יפתחו שתי החברות במשותף את מנוע זנד עבור אורקל. המוצר ישמש להעמקת האינטגרציה בין מסדי הנתונים של אורקל לבין סביבת ה-PHP שנתמכת על ידי זנד

חברת הסטארט-אפ הישראלית זנד הודיעה היום כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת אורקל, שבמסגרתו יפתחו שתי החברות במשותף את מנוע זנד עבור אורקל. המוצר ישמש להעמקת האינטגרציה בין מסדי הנתונים של אורקל לבין סביבת ה-PHP שנתמכת על ידי זנד. ההסכם יכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנתיים-שלוש הקרובות.

במסגרת שיתוף הפעולה עם אורקל תציע זנד תמיכה ועדכונים למוצר המשותף לשתי החברות, שיהיה מותאם גם למוצרים הקיימים של זנד. אורקל תשיק כחלק ההסכם מרכז למפתחי PHP על גבי הרשת הטכנולוגית שלה, שמצויה באתר האינטרנט של החברה. האתר יספק משאבים טכניים למפתחים העושים שימוש הן ב-PHP והן במסדי הנתונים של אורקל.

זנד הוקמה בשנת 1999 בידי זאב סורסקי, אנדי גוטמנס ומנכ"ל החברה דורון גרסטל. בחברה פותחה שפת ה-PHP וכן השירותים והמוצרים התומכים בפיתוחי יישומים המתבססים עליה. שפת PHP משמשת לבניית יישומיים מבוססי אינטרנט כשהרכיב המרכזי של השפה הוא "מנוע Zend", המותקן כבר ביותר מ-15 מיליון אתרים ויישומי אינטרנט. זנד חתמה בשנה האחרונה על הסכמים לשיתוף פעולה גם אינטל, IBM ו-SAP.

בין לקוחותיה של זנד אפשר למצוא אלפי ארגונים וחברות בהם לוסנט, נורטל, לופטהאנזה, HP, ספרינט ואוויה. בנוסף, לחברה שותפויות אסטרטגיות עם Sun ,Adobe ו-MySQL. החברה, על-פי מקורבים, קרובה להפוך לרווחית.

דורון גרסטל אמר היום כי "יותר מ-20% מלקוחותיה של זנד מפתחים יישומים תוך שימוש במסדי הנתונים של אורקל. השותפות עם אורקל תספק לכל המפתחים הללו גישה לכל הפתרונות הנדרשים כדי לבנות ולהטמיע יישומים עסקיים".

לפני כחצי שנה השלימה זנד סבב גיוס הון בהיקף 10 מיליון דולר ממשקיעים פיננסיים ואסטרטגיים. מאז הקמתה גייסה החברה 16 מיליון דולר. בין המשקיעים בזנד אפשר למצוא את קרנות ההון סיכון וולדן, אזור (Azure), פלטינום ונצ'ר קפיטל, דנבר טכנולוגיות, SFKT, אינדקס ונצ'רס, SAP, אינטל ושמעון אקהויז, שייסד את ESC מדיקל (לומניס) וסינרון.

חלקו הראשון של הסבב הושלם לפני כשנה וחצי והשתתפו בו המשקיעים האסטרטגיים SAP ואינטל לצד קרנות הון הסיכון וולדן ישראל, פלטינום, אזור ואינדקס ונצ'רס. במחצית השנייה של הגיוס נכנסה SAP, בתחילה במסגרת הסכם אסטרטגי ולאחר מכן כמשקיעה בחברה. *