משרדי רשות השידור בבית כלל ירושלים עשויים להפוך לאכסניה לצלינים

הנהלת הרשות עוברת ל"שערי צדק" * מתכננת לבנות 70 דירות * כי"ח מחפשת שוכרים ל-1,500 מ"ר

הנהלת רשות השידור תפנה ב-31 במרץ את משרדיה, 1,500 מ"ר, בבית כלל, רחוב יפו 97 בירושלים. היא תעבור לבנין המשופץ של בית החולים שערי צדק, באותו רחוב, שהרשות קנתה לפני שנים. הקומה הפנויה בבית כלל עשויה להפוך לאכסניה לצלינים שיגיעו לישראל בשנת 2000.

רשות השידור שילמה בבית כלל 15 דולר למ"ר לחודש. הבעלים, כי"ח (כל ישראל חברים) מעריכים, שבתנאי השוק הנוכחיים אפשר יהיה להשכיר את הקומה ב-12-11 דולר למ"ר לחודש. במשרדים יושבים כיום, בין היתר, מנכ"ל רשות השידור אורי פורת והיו"ר גיל סמסונוב.

כי"ח מציעה להשכיר את הקומה ליזם בענף התיירות או למשקיע, שיהפוך את הקומה לאכסניה לצלינים. הדבר יעשה במסגרת תכנית "איכסון 2000" של משרד התיירות, שמטרתה היא למצוא מקומות לינה למליוני הצלינים האמורים להגיע לארץ בשנה הבאה. המשרד מבטיח ליזמים, שיכנסו לענף בשנה הקרובה, מענק של %20 מההשקעה. אחד התנאים הוא, שהבנין ישמש כאכסניה או בית מלון חמש שנים לפחות.

חברת מסר 1, בבעלות פיני קבסה, מנהלת מגעים עם משרד התיירות בענין זה. אפשרות אחרת היא להשכיר את הקומה, בדמי השכירות שצוינו, לעורכי דין, רואי חשבון או מועדוני בילוי, ומתנהלים מגעים גם בכיוון זה.

במקביל, יוזמת רשות השידור בניית 70 דירות על מגרש בן 3 דונם בבעלותה ברחוב ירמיהו, בצמוד לאולפנים. רווחי הפרוייקט עשויים לשמש לפרעון חלקי של חובות הרשות לבנקים בגין פרוייקט שערי צדק