חיים מנור, מנהל מעגלות: נושלנו מהתוכנית שישי בגאון, אותה הגינו

תובעת 2.6 מיליון שקל מיהורם גאון, נתנאל סמריק ורשות השידור; לדבריה, ההסכמים לא בוטלו

חברת מעגלות הפקות מת"א, טוענת, כי יהורם גאון, הבעלים של חברת 55 הפקות, ונתנאל סמריק, הבעלים של נתנאל סמריק - שירותי תקשורת, נישלו וגזלו את מעגלות בסיוע ובשיתוף פעולה של רשות השידור, בכל נוגע לתוכנית שישי בגאון אותה הגתה, יזמה והפיקה מעגלות הפקות.

בכתב תביעה בסך 2.6 מיליון שקל שהגישה היום (ד') מעגלות הפקות נגד גאון, סמריק ורשות השידור נאמר, כי בנובמבר 2002 נחתם הסכם בין מעגלות לבין גאון להנחיית 40 תוכניות שישי בגאון, שיופקו על-ידי התובעת תמורת 6,500 דולר לתוכנית.

לדברי מעגלות, גאון הוא שהציע לצרף להפקה את נתנאל סמריק. מעגלות וסמריק סיכמו ביניהם על חלוקת רווחי ההפקה. מעגלות מציינת, כי הפיקה 24 מתוך 40 התוכניות, בהתאם להסכם עם רשות השידור.

במחצית 2003 הודיע יוסי משולם, מנהל התוכניות בערוץ הראשון, לחיים מנור מנהל מעגלות, כי גאון וסמריק פנו אליו והם מבקשים להפסיק את ההתקשרות עם מעגלות. במהלך פגישה בין גאון למעגלות הודיע הלה, כי ברצונו להפיק את התוכנית עם סמריק בלבד בהתקשרות ישירה עם הרשות. לאחר מכן הודיע גאון למעגלות על ביטול החוזה עימו והציע לפצות את מעגלות בסכום של 1,000 דולר בעבור כל תוכנית שתופק, אולם מעגלות סירבה לקבל הצעה זו.

בתביעה נאמר, כי בספטמבר 2003 נחתם חוזה חדש בין הרשות ליהורם גאון, להפקת התוכנית בעריכתו של סמריק. וכל זאת בזמן שמעגלות קשורה בהסכם תקף עם הרשות, שכלל לא טענה לבטלותו.

החוזה החדש, טוענת מעגלות, נחתם כשהיתה קשורה בחוזה תקף עם גאון, שהתיימר לבטלו ללא כל עילה. ההסכם לא בוטל.

לדברי מעגלות, החוזה החדש כולל את 16 התוכניות שהיא היתה זכאית להפיקן על פי ההסכם עם רשות השידור וכן 40 תוכניות שנמסרו להפקת גאון בעריכתו של סמריק.

מעגלות טוענת, באמצעות עו"ד אבי מושינסקי, כי גאון ניצל את מעמדו וגרם לרשות השידור להפר את ההסכם עם מעגלות ואת ההסכמים בין מעגלות לבין גאון.

לטענת מעגלות, עד אפריל 2005, רכשה הרשות מגאון 53 תוכניות בנוסף ל-16 התוכניות שנגזלו ממעגלות ועל כן על הנתבעים לפצות את מעגלות בגין הפסד התמורה מתוכניות אלו. בנוסף עליהם לפצות את מעגלות בגין הרווחים מהמימון הנוסף שהתקבל מהרשויות המקומיות, לשם הפקת התוכנית, רעיון שלטענת מעגלות, יסודותיו הראשוניים שייכים לה.

למיטב ידיעת מעגלות הופקו 33 תוכניות במימון נוסף של הרשויות המקומיות והסכום הנוסף לו היא זכאית מסתכם ב-710 אלף שקל. מעגלות מבקשת עוד לפצותה בגין פגיעה במוניטין.

מעגלות מדגישה, כי טרם התגבשו מלוא נזקיה בגין הפקת ושידור תוכניות החל ממאי השנה, ועל כן היא מבקשת מבית המשפט להתיר לה לפצל את סעדיה, כדי להגיש בעתיד תביעה נפרדת.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1690/05).