נכסי אזורים נערכת לרכישת אמות: תגייס לפחות 100 מיליון שקל ממוסדיים

השליטה באמות תוצע למכירה במכרז לפי שווי של כ-800 מיליון שקל; רווח של 13.3 מיליון שקל לנכסי אזורים ב-2004

חברת נכסי אזורים, שבבעלות טייקון הנדל"ן הבריטי ליאו נואי, מבקשת לגייס 100 מיליון שקל ומעלה מגופים מוסדיים באמצעות הנפקת אג"ח מדורגות (A מינוס). כך נודע ל"גלובס".

ההנפקה נועדה ככל הנראה לסייע לנכסי אזורים לגייס את הסכום הנדרש להתמודדות על רכישת השליטה בחברת ההשקעות אמות. ל"גלובס" נודע כי בשבוע הבא צפויות קרנות הפנסיה ובנק הפועלים, המחזיקים כ-84% ממניות אמות, להציע את החברה למכירה במכרז. שווי אמות מוערך בכ-800 מיליון שקל.

את הנפקת האג"ח של נכסי אזורים מובילות חברות החיתום של אקסלנס ולאומי ושות'. מדובר בגיוס ההון הראשון של נכסי אזורים מאז רכשה אשתקד חברת בריטיש ישראל של נואי ואקסלנס את הבעלות בחברה מידי גנדן של נוחי דנקנר.

מההזמנה למוסדיים עולה כי נכסי אזורים, סיימה את 2004 עם הכנסות של 130 מיליון שקל ורווח נקי של 13.3 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-316 מיליון שקל. מדובר באחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, שבבעלותה מגוון רחב של נכסים מניבים ובהם מרכזי מסחר וקניות, מבני משרדים, מבני תעשייה וכאמור, בתי אבות.

לאחרונה, רכשה נכסי אזורים את אחזקותיה של חברת ההשקעות גמול באמות (16.3% מההון) תמורת 125 מיליון שקל. אמות היא חברת נדל"ן מניב ענקית ולה כ-90 נכסים מניבים בארץ (בין היתר תחנות אוטובוס מרכזיות, מרכזים מסחריים וסניפי בנקים).

אמות סיימה את הרבעון הראשון של 2005 עם רווח של 8.7 מיליון שקל על מחזור של 63 מיליון, לאחר שאת שנת 2004 כולה סיימה החברה ברווח נקי של 40.8 מיליון שקל, על מחזור של 245 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה בתום חודש מארס השנה עומד על 697 מיליון שקל, והוא מממן מאזן של כ-2 מיליארד שקל.

נכסי אזורים גם הגיעה לאחרונה לפשרה עם קבוצת רבינוביץ'-שורקה-בר, ורכשה מידי חברת נצבא 50% מהבעלות בקניון רחובות, תמורת 215 מיליון שקל, עיסקה המשקפת תשואה של 10%. על-פי הפשרה, נכסי אזורים תשלם לקבוצת רבינוביץ' פיצוי של 5 מיליון שקל. נכסי אזורים עשויה להשתלט גם על יתרת הבעלות בקניון, המוחזקות בידי אמות.

קבוצת בריטיש ישראל של נואי, רכשה אשתקד את נכסי אזורים מידי גנדן תמורת כ-400 מיליון שקל. מתוך סכום התמורה, שולמו 360 מיליון שקל באופן מיידי והיתרה בתוך שנתיים.את הרכישה מימן בעיקר אשראי שהועמד לבריטיש ישראל ע"י הבנק הבינלאומי ובנק לאומי (שמימנו קודם לכן את רכישתה של נכסי אזורים בידי גנדן).

בריטיש ישראל הוקמה בתחילת 2003 כשותפות בין ריט ניהול נכסים, שבבעלות נואי, מחברות הנדל"ן הגדולות באירופה, שמנהלת נכסים במיליארדי דולרים, בעיקר בבריטניה; בית ההשקעות אקסלנס ועמיר בירם, שמונה לשמש כמנכ"ל נכסי אזורים.

חברת הדירוג מעלות העלתה בנובמבר 2004 את דירוג האג"ח הקיימות של נכסי אזורים, בהיקף של 163 מיליון שקל, מ-BBB פלוס ל-A מינוס. האג"ח שבמחזור הונפקו בחודשים ינואר ומאי 2002.