יעקב שחר זומן למתן עדות במשטרה; מנכ"ל בזק בינלאומי - במעצר בית

הערכות: לא יהיה מנוס מלבדוק האם ראשי בזק ידעו על הריגול לכאורה שהזמינו החברות-הבנות

חקירת פרשת הריגול העסקי ממשיכה להסתעף, ומידי יום מצטרפות חברות חדשות שעל-פי החשד נפלו קורבן, ומנגד גם חשודות חדשות בהזמנת המידע, שהושג באמצעות שתילת "סוסים טרויאניים" במחשבי החברות.

יעקב שחר, מבעלי השליטה בסוכנות הרכב מאיר, הגיע הבוקר (ד') למשרדי מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל אביב, כדי למסור עדות בפרשת הריגול העסקי. שחר הוא גם נשיא מכבי חיפה, ודרך מאיר - מבעלי השליטה בחברת הביטוח הפניקס. בצאתו מהחקירה אמר שחר: "נשאלתי שאלות ועניתי תשובות. דיברנו על כדורגל"

על-פי החשד, חברת מאיר ריגלה אצל המתחרה, צ'מפיון מוטורוס, יבואנית פולקסוואגן ואאודי. בנו של יעקב שחר, אור שחר, נעצר כבר בפרשה, וכן נעצרו מנכ"ל החברה, עוזי מור; מנהל אגף החלפים, אריק סיני; ואבנר קז, בנו של ישראל קז, שותפו של שחר ב"מאיר". הם שוחררו למעצר בית.

בימים הקרובים יבחנו החוקרים האם בוצע ריגול תעשייתי גם בתחום הביטוח, הבנקאות ושוק ההון.

בתוך כך, הגיעו חוקרי מפלג ההונאה למשרדי הפרסום באומן-בר-רבינאי ובר-קורן, במסגרת חקירת הפרשה. במשטרה אומרים, כי ככל הנראה נעשה ניסיון להחדיר למחשבי המשרדים את "הסוס הטרויאני", אולם הניסיון לא צלח.

המשטרה עיכבה אתמול (ג') לחקירה תושב איזור המרכז, החשוד שתיווך בין משרדי החקירות לחברות שהזמינו מהם מידע חסוי. שוטרי מפלג ההונאה של משטרת ת"א פשטו אחר הצהריים על משרדי חברת התקשורת בזק בינלאומי, ועיכבו לחקירה את סמנכ"לית השיווק ועובדת בתחום המחקר האסטרטגי.

על-פי החשד, החברה קיבלה מידע עסקי מהחוקרים הפרטיים על חברת קווי זהב, מידע שהושג דרך החדרת "סוס טרויאני" למחשבי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי.

תחילה מסרו שתי העובדות הבכירות עדות, אולם עד מהרה הודיעו להן החוקרים שהן הופכות להיות חשודות בפרשה, וחקירתן נעשית באזהרה שהן עלולות להיפגע מתוצאותיה.

שתי העובדות נלקחו למפלג ההונאה, שם נחקרו באזהרה. זמן קצר אחריהן, הגיע למקום גם מנכ"ל החברה, אבי גבאי, והוא נחקר באזהרה. חקירתו ארכה כשעה ובסיומה הוא שוחרר לחמישה ימי מעצר בית.

בזק בינלאומי מצטרפת ל-yes ולפלאפון, והיא חברת-הבת השלישית של בזק, שעולה כלפיה החשד שהזמינה ריגול עסקי כלפי מתחרותיה. נראה, כי לחוקרים לא יהיה מנוס, מלבדוק גם את האפשרות שראשי בזק, בתקופה שעל-פי החשד הוזמן הריגול, ידעו שהמידע מוזמן בדרכים לא חוקיות.

בזק בינלאומי מסרה בתגובה: "לחברה אין מה להסתיר והיא תשתף פעולה עם המשטרה, ככל שיידרש. בזק בינלאומי היא חברה שומרת חוק, ואנו בטוחים, כי אף עובד בחברה לא עבר על החוק".

עוד נחקרו אתמול אלדד בן-משה, מנכ"ל חברת הצבעים הבורסאית אוניברקול-נירלט מקבוצת שרפ"ק, וכן סמנכ"ל הכספים בחברה. בתום חקירתם, שוחררו השניים לחמישה ימי מעצר בית.

המשטרה הודיעה לחברת הצבעים טמבור, כי היא חוקרת חשד לפיו הוצא חומר רב על עסקי החברה מאחד ממשרדי הפרסום, שבמחשביה הותקן "סוס טרויאני". על-פי החשד, החומר שנשלף ממשרד הפרסום הועבר לחברה המתחרה, אוניברקול-נירלט.

גם בענף המים המינרליים נרשמו אמש התפתחויות. עד כה, היה ידוע שגורם כלשהו הזמין מידע עסקי על חברת מי עדן. אתמול הגיע למפלג ההונאה מנכ"ל חברת געשים מוצרי מים, אבי ששון, כדי למסור מחשב של החברה, שעל-פי החשד היה נגוע ב"סוס טרויאני".

געשים, המייצרת מטהרי מים, היא אחת המתחרות של תמי 4, שמנהלה דני טרגן נחקר אף הוא באזהרה בחשד לריגול עסקי אחרי מי עדן.