רפי עגיב לביהמ"ש: למנוע את מכירת הפועל ת"א

טוען כי בעלי השליטה הודיעו כי לקבוצה לא נותרה ברירה אלא לפנות למקורות חיצוניים, תוך העמדתו בפני עובדה מוגמרת מבלי לשתפו ולקבל את הסכמתו

רפי עגיב, מבעלי המניות בקבוצת הכדורגל הפועל ת"א, פנה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה להוציא צו האוסר על ניהול מו"מ, או ביצוע כל עיסקה למכירת זכויות הניהול של קבוצת הכדורגל של הפועל ת"א - ללא שיתופו ומבלי לתת לו אפשרות לממש את זכות הסירוב הנתונה לו.

עגיב מבקש עוד בעתירתו הדחופה לבית המשפט לחשוף בפניו את כל המידע הנוגע לעיסקה הצפוייה עם ג'קי בן-זקן.

בפנייתו לבית המשפט, טוען עגיב, כי בעלי השליטה סמי סגול, משה תאומים ומוטי אורנשטיין, הודו, כי לקבוצה לא נותרה ברירה אלא לפנות למקורות חיצוניים, על מנת למצוא מימון לפעילות וכי ייתכן שהיא תיאלץ אף למכור את נכסיה.

כל זאת, לטענתו, תוך העמדתו בפני עובדה מוגמרת בלי שיתופו וקבלת הסכמתו.

עגיב טוען, באמצעות עו"ד דן פרידמן, כי אי-מתן הסעדים הזמניים יעמיד אותו בפני מעשה עשוי, בו רוקנו כל נכסי המועדון. לטענתו, קיימת סכנה שהמועדון יישאר עם חובות עתק ללא מקור סילוק לחובות וכן השארתו באופן אישי ללא נכס של ממש.

"בנסיבות אלה, שקיימת הודאה מפורשת, כי מתקיימים מהלכים למכירת וריקון נכסי חברת מועדון הכדורגל וכל זאת בלא שיתוף המבקש, או ידיעתו, לא נותרה ברירה אלא לפנות לבית המשפט בבקשת סעד", מציין בא כוחו של עגיב.

עגיב טוען עוד בעתירתו, כי "מהחובות הכספיים של מועדון הכדורגל ליום 31 במאי 2004 עולה, כי המועדון צבר חובות בהיקף כולל של כ-70 מיליון שקל, מתוכם כ-40 מיליון שקל לבעלי המניות של חברת מועדון הכדורגל וצדדים קשורים והמועדון סיים את העונה בהפסד שוטף של 12,328,000 שקל".

"רואה חשבון עגיב שב והתריע, כי המשך ההתנהלות האמורה עלולה להביא לקריסת המועדון , אלא שאיש לא שעה לדברים אלה ולא היה מוכן לפעול בהתאם להצעותיו", נטען עוד בעתירה - "ללא הסכמתו של העותר, מונו גורמים חיצוניים ובהם השר חיים רמון, לנהל את ענייני הקבוצה כגוף המכונה בפיהם 'דירקטוריון', בלא שמהלך זה אושר במוסדות החברה".

בית המשפט קבע דיון בבקשה במעמד הצדדים ליום 15.6.05, וקבע כי תגובת המשיבים תוגש בתוך שבוע.