שלושה חודשי מאסר וקנס של 500 אלף שקל נגזרו על יו"ר הוועד המנהל של מכללת ר"ג

פעל בניגוד להוראות חוק העמותות והורשע על-פי הודאתו בעבירה של פגיעה בניהול תקין של תאגיד

בית משפט השלום בת"א גזר היום (ה') עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 500 אלף שקל על היו"ר לשעבר של הוועד המנהל של מכללת ר"ג, עמיר גליל. גליל הורשע על-פי הודאתו בעבירה של פגיעה בניהול תקין של תאגיד.

על-פי כתב האישום, גליל שימש בתפקידו כיו"ר הוועד המנהל של המכללה החל מ-1990, מועד הקמתה, ועד ראשית .2000 במקביל היה גללי בעלים ומנהל של חברת תיל"מ - תאגיד לניהול מוסדות לימוד.

על-פי הנטען, במטרה לקבל תמורה עבור פעילותו בניהול ומימון המכללה, נחתם ביוזמתו הסכם בין המכללה לחברת תיל"מ, לפיו המכללה תעסוק בניהול האקדמי ואילו תיל"מ בניהול הכספי והמינהלתי. וזאת בתמורה לאחוז מסוים מסך כל מחזור הגבייה שהמכללה תגבה מתלמידיה.

התביעה טענה, כי הנאשם פעל בניגוד להוראות חוק העמותות האוסר על מי שנותן שירותים בשכר לעמותה לשמש כחבר ועד העמותה, דבר המהווה פגיעה בדרך ניהולה התקין של המכללה.

הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון. נציג התביעה טען, כי הנאשם החזיר במהלך החקירה 17 מיליון שקל למכללה ו-5 מיליון שקל נוספים כדי להסדיר את חובו למס ההכנסה.

השופטת גיליה רביד, החליטה לכבד את הסדר הטיעון המוצע בנימוק, כי יש בהסדר משום איזון ראוי בין טיב העבירה והצורך להביע מסר עונשי ראוי בגינה.

בתיק זה הורשעה אורה גלזר, ששימשה כחברת הוועד המנהל וכמנהלת האדמיניסטרטיבית במכללה, על-פי הודאתה. זאת במסגרת הסדר טיעון שנידון היום, לעונש של ביצוע עבודות שירות בהיקף של 100 שעות.

על פי כתב האישום הנאשמת ביקשה מגליל לאפשר לבעלה לנהל את המזנון במכללה וההסכם לניהול המזנון נחתם בין המכללה לחברת בונוס שהנאשמת ובעלה הם בעלי מניותיה. בכך נטען פעלה הנאשמת בניגוד הוראות חוק העמותות האוסר על מי שנותן שירותים בשכר לעמותה לכהן כחבר וועד, דבר המהווה פגיעה בדרך ניהולה התקין של המכללה. (ת"פ 1897/05).