המדינה עתרה לביהמ"ש להשבת חומר ארכיוני של מוסדות ממלכתיים שנתפס בבית פרטי

מדובר בכ-15-20 אלף מסמכים המהווים חומר ארכיוני של מוסדות המדינה, שנתפסו בביתו של תושב בני-ברק במסגרת חקירה משטרתית

המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א עתירה להורות לצבי ביאלוסטוצקי מבני-ברק, להעביר לגנזך המדינה קבוצה של כ-15-20 אלף מסמכים, המהווים חומר ארכיוני של מוסדות המדינה ורשויות מקומיות שנתפסו בביתו במסגרת חקירה משטרתית בנובמבר 2004.

המדינה מבקשת צו מניעה זמני האוסר על המשיב לערוך כל דיספוזיציה במסמכים. בפנייה לבית המשפט נאמר, כי המשטרה בשיתוף גנזך המדינה, מס הכנסה ורשות העתיקות, ערכה חקירה נגד מספר חשודים בגניבת מסמכים מארכיונים ציבוריים ועבירות נוספות הקשורות למסמכים אלו.

במסגרת חיפוש משטרתי בביתו של המשיב, אחד מהחשודים בפרשה, נתפסו כ-40 אלף מסמכים שכללו בין היתר קבוצה של כ-15-20 אלף מסמכים, המהווים חומר ארכיוני של המדינה ומוסדותיה, בכללם משרד הדתות לשעבר, הרבנות הראשית, מועצות דתיות, רשויות מקומיות ומוסדות שהיו קיימים טרום הקמת המדינה.

לדברי המדינה, מדובר במסמכים בעלי חשיבות היסטורית ומחקרית רבה שמקומם על פי דין בגנזך המדינה, אחד המוסדות המאובטחים ביותר במדינה ואין כל מקום או בסיס לכך שמסמכים אלו מצויים בידיו הפרטיות של המשיב ולא ברור כלל כיצד הגיעו מסמכים אלו לידיו.

המדינה מציינת, כי היא אינה עותרת בשלב זה בנוגע למסמכים שנותרו בחזקת המשטרה לצורך המשך החקירה, והיא שומרת על זכותה לתיקון התביעה בהתאם לתוצאות ההליך הפלילי. (ת.א. 1730/05).