זוקו תרכוש פעילות עוז ותמכור השלד הבורסאי בכ-3 מ' ש'; תרשום רווח הון של 1.7 מ' ש'

את הפעילות של עוז הידרואליקה תרכוש החברה בכ-16 מיליון שקל; זוקו מתכוונת להשלים את העיסקה עד סוף יוני 2005

חברת זוקו שילובים , בשליטת סר ברנרד שרייר, תרכוש את פעילותה העסקית של חברת עוז הידראוליקה , המצויה בשליטת זוקו, ותמכור את השלד הבורסאי של עוז.

המהלך מתבצע בהמשך לרכישת השליטה (כ-82%) בעוז הידראוליקה באפריל 2004, ובסיומו תמוזג הפעילות של עוז עם החטיבות העסקיות של זוקו, ובנוסף תחסוך את ההוצאות הכרוכות בהפעלת שתי חברות ציבוריות.

כמו כן, תהנה זוקו, עם השלמת העיסקה, מתמורה של כ-3 מיליון שקל ומרווח הון של כ-1.7 מיליון שקל.

המהלך הוא במסגרת תכנית ההתייעלות שמיישמת זוקו בחודשים האחרונים, שבזכותו עברה ברבעון הראשון של 2005 לרווח של 1.8 מיליון שקל ומכירותיה ברבעון צמחו ל-137 מיליון שקל.

כאמור, במסגרת העיסקה, תרכוש זוקו, באמצעות חברת הבת, טרקטורים וציוד (אי.טי.אי), המוחזקת בבעלותה המלאה, את הפעילות העסקית של עוז הידראוליקה בתחום המערכות ההידראוליות והמנועים, לרבות כל נכסיה והתחייבויותיה, תמורת כ-16 מיליון שקל. שווי הפעילות נקבע על בסיס שכלול שווי ההון העצמי של עוז הידראוליקה בסוף שנת 2004, שווי השוק של החברה בבורסה והשווי לפיו נרכשה השליטה בעוז אשתקד.

הפעילות הנרכשת של עוז הידראוליקה היא בעיקר פעילות של ייצור, תכנון ושיווק מערכות הידראוליות לתעשייה וכן פעילות של יבוא ושיווק מנועי חשמל, ממסרות וציוד שינוע, המתבצעת על ידי חברת הבת של עוז, וקה מנועים. היקף ההכנסות של הפעילות הסתכם בשנת 2004 בכ-34 מיליון שקל.

ביצוע העיסקה לרכישת הפעילות מותנה באישור חלוקת דיווידנד על ידי עוז הידראוליקה לבעלי מניותיה, בסכום המייצג את תמורת העיסקה. האישור יידרש מהאסיפה הכללית של בעלי מניות עוז, וכן מבית המשפט, היות ומדובר בחלוקת רווחים שאינה עומדת במבחן החלוקה ומחייבת ביצוע הפחתת הון. כמו כן, יידרש אישור של בעלי מניות עוז לעצם ביצוע העיסקה.

זוקו מתכוונת להשלים את העיסקה עד סוף יוני 2005.

לאחר העברת הפעילות וחלוקת הדיווידנד, יימכר השלד הבורסאי של עוז הידראוליקה לחברת פארטו מיזוגים ורכישות תמורת 700 אלף דולר (כ-3 מיליון שקל).

בעקבות השלמת עיסקה זו צפויה זוקו לרשום רווח הון של כ-1.75 מיליון שקל. את העיסקה ליווה משרד עורכי הדין, קונפינו-לוכטנשטיין ושות'.