במיטב מסכמים את מאי באופטימיות: כ-81% מהקרנות סיימו בתשואה חיובית

הקרנות הגמישות של בית ההשקעות הובילו עם תשואה חיובית של 1.4%, ואילו הקרנות המנייתיות וקרנות המט"ח המקומי מעט מאחור עם תשואה זהה של 1.3%

בבית ההשקעות מיטב, פרסמו היום סקירה מסכמת על שוק המניות לחודש מאי, כ81%, מקרנות הנאמנות השונות הניבו תשואה ריאלית חיובית בחודש מאי.

המהלך החיובי שרשמו המדדים בחודש מאי בהם שברו המדדים המובילים שיאים חדשים מיוחס לחצי הראשון של החודש בו התרחשו עליות השערים על רקע הפרסומים בתקשורת על תוכנית כלכלית חדשה של האוצר.

ברקע, תמכו בעלייה גם המגמה החיובית בוול סטריט ונתוני גירעון תקציבי נמוך יחסית לציפיות, בפעילות הממשלה באפריל, כאשר בהמשך הייתה זו הפרטת בזק שעזרה למשקיעים לשמור על האופטימיות, כשההצלחה של האוצר במכרז למכירת גרעין השליטה בענקית התקשורת השפיעה לחיוב על שוק המניות.

לקראת סוף החודש הודיע שר האוצר באופן רשמי על התוכנית הכלכלית, שהספיקה כבר גם לקבל את ברכת הדרך מראש הממשלה, מה שעזר לקבע סופית את המשך המגמה החיובית (שנמשכה גם לתוך חודש יוני, אז טיפסו המדדים המובילים, שוב, לשיאים חדשים של כל הזמנים).

ברקע הדברים, הגיעה לסיומה עונת הדו"חות הכספיים, אשר הייתה אחת מהטובות בשנים האחרונות, כאשר רבות מהחברות הגדולות במשק הציגו שיפור בתוצאות הכספיות. כמו כן, ראוי לציין, כי פרשיית הריגול התעשייתי במשק, שעוררה הדים רבים בתקשורת, לא השפיעה יתר על המידה על התנהלות שוק המניות.

בסיכומו של חודש מאי עלה מדד המעו"ף ב- 3.5%, מדד ת"א 100 עלה ב- 3.3% ומדד ת"א 75 הוסיף לערכו 2.7%. מדד תל-טק 15, הנהנה העיקרי מהעליות בנאסד"ק, טיפס ב- 4.8%. מדד יתר 150 שבלט לטובה מתחילת שנה, איכזב בחודש מאי, כשבניגוד למגמה הכללית בשוק, ירד ב- 3.7%.

מתחילת השנה עלו מדד המעו"ף ות"א 100 בשיעור זהה: 10.0%. מדד ת"א 75 עלה ב- 9.5% וחריג היה מדד יתר 150 שזינק ב- 19.9%. לעומתם, תל-טק 15 ירד ב- 5.2% (בעקבות הירידות בנאסד"ק).

ברמה הענפית בלטו בעיקר מניות חברות ההשקעה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעליית המדד המשקלל את תשואתן ב- 24.5%.

עוד נמסר מבית ההשקעות כי הקרנות הגמישות של בית ההשקעות הובילו עם תשואה חיובית של 1.4%, ואילו הקרנות המנייתיות וקרנות המט"ח המקומי מעט מאחור עם תשואה זהה של 1.3%.

קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח כללי המשיכו להניב תשואות סולידיות של 0.9% ו- 0.7% בהתאמה. הקרנות השקליות הניבו אמנם את התשואה הנמוכה ביותר, כ-0.5%.