מעורב בפרשת רביזדה חשוד שהעלים הכנסות במאות אלפי שקלים

שוחרר בערבות של 550 אלף שקל והוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ

בית-משפט השלום בראשל"צ שיחרר בערבות את אילן דדון מבית דגן, שנעצר בחשד להעלמת הכנסות במאות אלפי שקלים. דדון, בעל מוסך לפחחות וצביעת כלי רכב בתל-אביב, חשוד שלא דיווח על הכנסותיו במשך ארבע שנים.

בסוף השבוע ערכו חוקרי היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות של מס הכנסה, חיפוש בבית ובמוסך של דדון, ותפסו מסמכים שונים. במסגרת הפעילות, עלה החשד שדדון ניכה צ'ק של לקוח אצל מלך השוק האפור לשעבר, בני רביזדה, שנעצר לפני שלושה שבועות בחשד להלבנת הון והעלמת הכנסות במאות מיליוני שקלים.

במהלך עדותו של דדון, עלה החשד כי הוציא חשבוניות ללקוחות ולא דיווח עליהן לרשויות המס. הוא טען, כי המוסך נפרץ וכי ספרי החשבונות נגנבו ממנו, אולם לא טרח להגיש על כך תלונה למשטרה.

כך למשל, בשנת 2002 רשם דדון בספריו חשבוניות בסכום של 800 אלף שקל, אולם דיווח למע"מ על מחזור עסקאות של 183 אלף שקל בלבד. בשנת 2003 הוא חשוד שהשמיט הכנסה של 550 אלף שקל, ובשנת 2004 הוא חשוד שהשמיט הכנסה בסכום כולל של לפחות 783 אלף שקל.

חוקרי רשות המיסים טענו גם שדדון גם לא הגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה בשנים 2002-2003.

השופטת שירי רפאלי נענתה לבקשת המשטרה, והורתה לשחררו בערבויות של 550 אלף שקל. היא הוציאה נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ והורתה לו להתייצב לחקירה בכל עת שיידרש. (מ' 2128/05).