ביהמ"ש הוציא צווי עיקול זמני עד 98 מיליון שקל לנכסי ארקדי גאידמק

זאת לבקשת יוסף טרוים, שטען כי בשל תביעה שהגיש נגדו עקר גאידמק מישראל, חדל לנהל בה עסקים והבריח מאות מיליוני דולרים מחשבונו בבנק הפועלים

לבקשת יוסף טרוים, הוציא ביהמ"ש המחוזי בת"א צו עיקול זמני עד 98 מיליון שקל על כספיו של ארקדי גאידמק, וכן על נכסי מקרקעין בקיסריה ובירושלים, ועל כלי רכב מסוג מרצדס והאמר. עוד הוציא הרשם שמואל ברוך צו להגבלת שימוש בנכס, האוסר עליו להוציא כספים וזכויות עד 98 מיליון שקל מבנק סלה בלוקסמבורג, להם הוציאה ישראל צווי הקפאה על 600 מיליון דולר.

טרוים טען, באמצעות עוה"ד שחר הררי, שאול קוטלר ויונת מאיר, שגאידמק עקר מישראל, חדל לנהל בה עסקים והבריח מאות מיליוני דולרים מחשבונו בבנק הפועלים, בשל תביעה בסך 98 מיליון שקל שהגיש נגדו טרוים לפני שנתיים.

לדבריו, לגאידמק נותרו נכסים בסך 40 מיליון שקל בארץ, ואם יינתן פס"ד, לא ניתן יהיה להיפרע ממנו. עוד טען, שבנק הפועלים עשה יד אחת עם גאידמק, ולא גילה לטרוים על כספים שהיו אצלו כשהצדדים הסכימו על ביטול העיקולים הזמניים. רק לאחרונה נודע, נטען, כי נגד גאידמק מתנהלת חקירה זה שנה וחצי בחשד להלבנת הון, במסגרתה ביקשה המדינה להקפיא חשבונות שלו.

לפני שבועיים נדחתה בקשת גאידמק להוציא נספח, בו התחייב לשלם לטרוים את מלוא סכום העיסקה, בסך 22 מיליון דולר. טרום הגיש נגד גאידמק תביעה בסך 98 מיליון שקל בטענה לאי-תשלום התמורה על העברת תשלובת כימית בקזחסטאן לידיו. הלה הגיש תביעה שכנגד על סך 120 מיליון שקל, בטענה שטענת טרוים פגעה בו ובשמו. (ת.א 2002/03).