שטרום מינה את עו"ד חנינא ברנדס כמלווה למכירת ארקיע לעובדים

ברנדס אף קיבל סמכויות של נאמן, אם יתברר שהמכירה לא מתבצעת הלכה למעשה

הממונה על הגבלים העסקיים מינה את עו"ד חנינא ברנדס כנציג מלווה למכירת ארקיע ויתר פעילות התעופה של כנפיים לידי עובדי ארקיע. ברנדס אף קיבל סמכויות של נאמן, אם יתברר שהמכירה לא מתבצעת הלכה למעשה.

לדברי שטרום, המינוי נועד לוודא שכל הצעדים הנדרשים להעברת השליטה בחברה נעשים במלוא המהירות, וכי המכירה מתבצעת תוך הפרדה מלאה, בשלב זה, בין ענייני אל-על ובעלי השליטה בה, לבין ניהול ארקיע.

באוגוסט אושר המיזוג בין כנפיים לאל-על. תנאי עיקרי היה חיוב כנפיים למכור את פעילות התעופה לצד שלישי בלתי תלוי, עד מועד מסוים (שנותר חסוי), כיחידה אחת כוללת וכעסק חי.

אל-על עירערה אך נדחתה, וכן נדחתה בקשת כנפיים לדחות את המכירה. בסוף מארס הודיעה כנפיים על הסכם למכירת ארקיע לעובדיה, ואחרי ששטרום בחן אותו התברר, שהעברת השליטה טרם בוצעה ויש לה תנאים רבים.

שטרום החליט למנות נציג מלווה מטעמו, כדי לזרז את המכירה ולפקח עליה. מינוי ברנדס נעשה בהסכמת הצדדים, ותהיה לו סמכות להורות לכנפיים על פעולות מסוימות. ברנדס לא יהיה כפוף לכנפיים, לבעלי השליטה בה או לעובדים.

שטרום מזהיר את הצדדים, שאם לא ישלימו תוך זמן קצר את המכירה, מכל סיבה, נתן לברנדס סמכויות של נאמן, ואז הוא ייטול את השליטה בחברה ויפעל בעצמו למכירתה.