שני עורכי דין נעצרו בחשד לגניבת מיליוני שקלים מכספי משרד התחבורה

השניים חשודים שגבו כספים מאזרחים ששילמו אגרה בהמחאות ללא כיסוי והפקידו את הכסף שגבו בחשבונם הפרטי של בני משפחותיהם

משטרת מחוז הצפון עצרה שני עורכי דין מחדרה, בעלי זיכיון לגביית כספים עבור משרד התחבורה, בחשד למעילה של מיליוני שקלים בכספים השייכים למשרד התחבורה.

מהחקירה, שנוהלה ע"י חוקרי יחידת ההונאה של משטרת המחוז הצפוני ורשות המיסים, עולה כי השניים, שגבו כספים מאזרחים ששילמו אגרה בהמחאות ללא כיסוי, הפקידו את הכסף שגבו בחשבונם הפרטי של בני משפחותיהם.

בעקבות תלונה שהגיש משרד התחבורה לפני כמה חודשים, נפתחה חקירה סמויה אשר התנהלה ע"י מפלג ההונאה של המחוז הצפוני במשטרה ומחלקות החקירה של רשות המיסים בחיפה. בתלונה נטען, כי משרד עורכי דין בחדרה קיבל בשנת 99' זיכיון לגבות חובות כספיים מאזרחים, אשר שילמו אגרות למשרד התחבורה, והשיקים באמצעותם שילמו - חזרו ללא כיסוי.

בבדיקה מדגמית שנערכה בשנת 2004 ע"י מבקר מטעם משרד התחבורה, עלה כי כספים אשר אמורים היו לעבור למשרד, הועברו בפועל לחשבונות עורכי הדין ובני משפחותיהם. בעקבות כך, הופסקה ההתקשרות של משרד התחבורה עם משרד עורכי הדין, והראשון תבע לקבל בחזרה את הכספים שנלקחו לכאורה במירמה. במשטרה מעריכים, כי מדובר במיליוני שקלים.

בכוחות משותפים של המשטרה ורשות המיסים, נערכו הבוקר חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, והשניים נעצרו ונמצאים מאז בחקירה. במהלך החיפוש, תפסו החוקרים מחשבים ומסמכים שונים. שני עורכי הדין יובאו מחר לבית משפט השלום בחיפה, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.