דירקטורים בוורלד גרופ הולדינגס תובעים 1.6 מיליון ש' בגין לשון הרע מהדירקטור שאול אשכנזי

צבי בארינבוים ו-5 דירקטורים נוספים טוענים כי אשכנזי האשימם בכך שהדחיפות שבגינה הם עומדים על אישור עיסקת רובומטיקס נובעת מכוונתם לעשות שימוש אסור במידע פנים

יו"ר דירקטוריון חברת ההשקעות וורלד גרופ הולדינגס, צבי בארינבוים, חמישה דירקטורים בחברה, מנכ"ל החברה, אודי אמיר, ומרק זלצמן בעל מניות ויועץ של החברה הגישו היום (ב') לבית-משפט השלום בת"א תביעת פיצויים בגין הוצאת לשון הרע בסך 1.6 מיליון שקל נגד דירקטור בחברה. שאול אשכנזי.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עוה"ד ארי מילשטיין ומשה ברהוד נאמר, כי לפני שבוע שלח הנתבע באמצעות בא כוחו מכתב "דחוף ביותר" ואשר נמעניו היו התובעים וכן היועצת המשפטית של החברה. זאת בעניין רכישת מניות רובומטיקס טכנולוגיות שבשליטת בארינבוים.

במכתב זה הטיח הנתבע האשמה חמורה כלפי התובעים וטען כי הדחיפות העצומה כביכול, שבגינה הם עומדים על אישור עיסקת רובומטיקס בהליך מזורז ובלתי חוקי, מבלי להיענות לדרישותיו לביצוע בדיקות שונות ובטרם פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון של רובומטיקס, נובעת מכוונת הנתבעים לעשות שימוש אסור במידע פנים שקיבלו.

התובעים מציינים שטענותיו של הנתבע סותרות את טענתו הקודמת. זאת במסגרת התנגדותו לעיסקה, בעילה של מחיר מופרז כביכול, שבו מציעה החברה לרכוש את מניות רובומטיקס.

זאת בעוד שבמכתב הדיבה, הוא האשים את התובעים בכוונתם להשתמש במידע פנים לרכישת המניות מידי הציבור במחיר נמוך כביכול משוויים האמיתי. התובעים טוענים, כי הדבר מלמד, כי כל מטרתו של הנתבע בפרסום דברי הדיבה היא הכפשתם וניסיון מצידו להלך עליהם אימים במילוי תפקידם בחברה.

עוד נאמר בתביעה, כי פרסום מכתב הדיבה באסיפת בעלי המניות של וורלד גרופ לאחר אישור העיסקה על-ידם ברוב עצום של 98% מהווה פרסום נוסף של לשון הרע.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 31867/05).