ההבדל במע"ץ החדשה: נפסלה ההצעה הזולה ביותר להרחבת כביש 3 תמורת 119 מיליון שקל

האחים רויכמן הציעה "מחירי אפס" לפחות ב-5 סעיפים במכרז; אשטרום זכתה ותקבל 131 מיליון שקל

מע"ץ פסלה את ההצעה של האחים רויכמן במכרז להרחבת כביש 3 למרות שהיתה ההצעה הזולה ביותר, 119 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". ועדת המכרזים במע"ץ בחרה את הצעת דרכים מקבוצת אשטרום שתבצע את העבודות ותקבל עבורן 131 מיליון שקל.

הצעת האחים רויכמן נפסלה לאחר שקבעה מחירי אפס, לא דרשה כסף, לפחות בחמישה סעיפים במכרז.

מע"ץ אמדה את עלות ההרחבה ב-170 מיליון שקל וההצעה של רויכמן היתה נמוכה מההצעה הממוצעת ב-10 מיליון שקל.

ועדת המכרזים זימנה בשבוע שעבר את האחים רויכמן לשימוע ולאחר מכן הודיעה על פסילתה, בנוסף הודיעה לאשטרום על הזכייה.

למכרז להרחבת כביש 3, בקטע שבין צומת שער אפרים לצומת נחשון, ניגשו 10 מתמודדות. ההצעה הזולה ביותר היתה של האחים רויכמן, 119 מיליון שקל; ההצעה השנייה היתה של אשטרום, 131 מיליון שקל; וההצעה השלישית היתה 143 מיליון שקל של חברת מרדכי בנימין ובניו.

מנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, אמר ל"גלובס": "טרם הסתיים הליך המכרז ולכן אני מנוע מלהתייחס לפרטים. בכל מקרה מע"ץ כמדיניות לא תבחר אוטומטית בהצעה הזולה, כדי להבטיח ביצוע פרויקטים תוך עמידה בעלויות, בלוחות זמנים ובאיכות".

מנהל הפרויקט במע"ץ, אלדד ספיבק, אמר כי גם ההצעה של אשטרום היא הצעה נמוכה ביחס לאומדן, אך מדובר בהצעה הגיונית.

במסגרת הפרויקט יורחב כביש 3 לשני נתיבים לכל כיוון, מצומת נחשון ועד צומת רהם, לאורך 20 ק"מ. העבודה כוללת בנוסף הרחבת ארבעה גשרים קיימים ובניית גשר עבור הרכבת, למסילה נען-בית שמש.

מכרז קודם לכביש 3 בוטל, לאחר זכיית שפיר הנדסה, עקב החלטת מע"ץ לא לקדם את הפרויקט ככביש בטון.