נסגר התיק נגד יו"ר הסתדרות האקדמאים מח"ר בפרשת הכיסוי הביטוחי לחברי הארגון

הפרקליטות: אין ראיות מספיקות נגד ראובן גולדברג * הסניגוריות: גורמים פוליטיים ניצלו את המצב

הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד מנכ"ל קרן ההשתלמות ויו"ר הסתדרות האקדמאים מח"ר (האקדמאים במדעי החברה והרוח), ראובן גולדברג.

באוגוסט 2002 פתחה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה בחקירת חשדות, לפיהם מנהלי סוכנות הביטוח גל את ביילי גנבו לכיסם מיליוני שקלים, והותירו בכך כ-35 אלף אקדמאים ללא כיסוי ביטוחי.

לפי החשדות שפורסמו אז, חברת סקוריטס זכתה במכרז של קרן המח"ר לרכישת ביטוחי חיים וסיכונים לעובדיה, אותם סיפקה באמצעות סוכנות גל את ביילי. הכיסוי הביטוחי שהציגה סקוריטס לקרן היה של תאגיד הביטוח לויד'ס, שמשום מה הוסר לאחר מכן, ומאז לא היה לסקוריטס כיסוי ביטוחי לפוליסות שמכרה.

לדברי המשטרה באותה עת, הקרן שילמה מדי שנה פרמיה של מיליוני שקלים עבור הביטוחים לעמיתיה, אותם העבירה לגל את ביילי, אך שם נעצר הכסף ושולשל לכאורה לכיסי המנהלים, במקום שיועבר לסקוריטס.

החשד לכאורה כלפי גולדברג היה למעורבות בהונאה או לפחות להעלמת עין ממנה, כאשר איפשר לכאורה לסקוריטס לזכות במכרז, למרות שלא היה לה אישור מהמפקח על הביטוח.

באחרונה הודיעה לגולדברג עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז ת"א, כי "באישור פרקליטת מחוז ת"א הוחלט שלא להעמידך לדין בגין החשדות שעלו מחומר החקירה, מחמת היעדר ראיות מספיקות לאשמה", ולפיכך תיק החקירה נגדו נסגר.

פרקליטותיו של גולדברג, עוה"ד רוויטל גנון-ברוך ומירב נוסבוים, אמרו כי הן "מברכות על החלטה זו, שהוכיחה את צדקת מרשנו, שלא דבק בו כל רבב". לדבריהן, גולדברג סבור, כי גורמים פוליטיים ושלוחיהם ניצלו את המצב כדי לפגוע בו אישית ובאיגוד שבראשו הוא עומד.

כעת, דורש גולדברג "לקיים בדיקה בעניין אחריותו של המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, אשר מתוקף תפקידו היה עליו לגלות שחברת הביטוח סקוריטס וסוכנות הביטוח גל את ביילי פעלו במשך מספר שנים ללא רישיון תקף, ולו היה עושה כן ומעלה זאת במועד, היתה נמנעת הפרשה כולה".