השופט אורי גורן מציג: תוכנית העבודה החדשה של ביהמ"ש המחוזי בת"א

יוקם הרכב רביעי לפשעים חמורים בראשות השופט אברהם טל; השופטת נגה אהד תהיה אחראית על גביית עדויות מוקדמות בתיקי סחר בנשים; ימשיך לפעול לירידה במלאי התיקים הממתינים

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט אורי גורן, הודיע היום (ג') על תוכנית העבודה החדשה בבית המשפט בעקבות פרישת שופטים והצטרפותם של שופטים חדשים.

בראש ובראשונה הנחה הנשיא אהרון ברק, לכונן הרכב פשע חמור נוסף, רביעי במספר, וזאת לאור גידול העומס במגזר זה.

ההרכב הרביעי לפשעים חמורים יהיה בראשותו של השופט אברהם טל, שהצטרף לפני חמש שנים ושימש כחבר בהרכבים שונים. יצטרפו אליו השופטת החדשה, יהודית אמסטרדם, והשופטת בפועל שרון לב-הר. את מקומו של השופט טל, ימלא השופט החדש, קובי ורדי, בשלב זה רק באגף הפלילי.

את האחריות על מחלקת המעצרים (מעצר עד תום ההליכים וערערים על החלטות בית משפט השלום בענייני מעצר) יקבל השופט דוד רוזן, ואת יומנו של רוזן יקבל השופט חאלד קבוב.

השופטת נגה אהד, תרכז משימות כמו עתירות אסירים והשופטים טל וצבי גורפינקל ישוחררו ממשימה זו.

השופטת אהד תהיה גם אחראית על גביית עדויות מוקדמות של מתלוננות בתיקי סחר נשים, משימה שהוטלה גם היא על-פי הנחיות הנשיא ברק.

כמו כן, יתכן ויורכב הרכב נוסף מיוחד לתיק פשע חמור מסובך זה או אחר, הרכב זה יהיה מורכב משופט מחוזי, כאב בית דין ושני שופטים בפועל מבית משפט השלום.

בנוגע למשפט האזרחי בקרוב יתקבל רשם חדש, שופט בית משפט השלום בת"א, דוד גלדשטיין, והוא יתחלק בעבודת הרשומות יחד עם הרשם שמואל ברוך ועם כניסתו לתפקיד ישוחרר הרשם אילן שלה להרכב הערעורים האזרחיים המיוחד בראשות השופטת הילה גרסטל (יחד עם השופט עוזי פוגלמן).

השופטת גרסטל נענתה לבקשת הנשיא גורן ותמשיך להוביל את ההרכב שהביא לירידה ניכרת במלאי התיקים הממתינים גם לאחר הפגרה עד סוף השנה האזרחית.

השופטת החדשה רות רונן, תעסוק במשולב בתיקים כלכליים ואזרחיים כאשר הנושאים הכלכליים מקבלים קדימות לאור דרישת האוצר עת הקצה הלה את תקני השופטים.

בנוגע למחלקת הפירוקים ופשיטת הרגל הורה הנשיא גורן להעביר לאחריות השופטת דניה קרת מאיר, גם את נושא הליכי פשיטת רגל שנעשים ביוזמת הנושים, ולהעביר מפעם לפעם מהשופטת ורדה אלשיך לשופטת קרת, תיקי פירוק מורכבים ותיקי הקפאת הליכים. וזאת כדי לא לשתק את המחלקה בזמן היעדרות השופטת אלשיך בשל חופשות שבתון או בהיעדרויות אחרות.