לשכת עוה"ד: הגנת מידע ממוחשב היא חובה אתית של עו"ד

ועדות המחשוב והאתיקה הארציות של הלשכה פועלות בימים אלה לגיבוש מדריך אבטחת מידע לעורכי דין, שיכלול הנחיות מפורטות בתחום זה

ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין תקבע, כי הגנת מידע ממוחשב היא חובה אתית המוטלת על עורך דין. זאת, מאחר שחובת עורכי הדין לאבטח את המידע במשרדיהם נגזרת מחובתם לשמור בסודיות את ענייני הלקוח.

ועדות המחשוב והאתיקה הארציות של הלשכה, בראשות עורכי הדין רון גזית ודרור ארד-אילון, פועלות בימים אלה לגיבוש מדריך אבטחת מידע לעורכי דין. המדריך צפוי לכלול הנחיות מפורטות בתחום זה.

צוות אבטחת מידע, בראשותו של עו"ד חיים רביה, ועורכי הדין אוהד מימון ודרור ארד-אילון, עמלו במהלך החודשים האחרונים לגיבוש המדריך, עוד לפני שנחשפה פרשת הריגול העסקי. פרק ההמלצות במדריך נערך על-ידי מומחי אבטחת המידע של ה-ISSA, האגודה הבינלאומית של מומחי אבטחת מידע הפועלת בישראל.

לדברי עו"ד ארד-אילון, ההנחיות המפורטות בנושא אבטחת המידע הן תוצר של עמל רב במשך חודשים רבים. "לצערנו, המציאות הקדימה אותנו בעקבות התפוצצות פרשת הסוס הטרויאני, פרשה שחידדה את החשיבות הטמונה באבטחת מידע במשרדו של כל עו"ד", אמר.

לדברי עו"ד רביה, עורכי דין הסבורים שאבטחת מידע היא טרדה וטורח, עלולים להיחשף לתביעות מצד לקוחותיהם, שמידע חסוי שלהם ידלוף ממשרדי עורכי הדין. "מטרת המדריך היא לעורר את מודעות עורכי הדין ולהקדים רפואה למכה", אמר רביה.