לשופטת מיכל אגמון-גונן, המועמדת לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, צפויה בעיה של ניגוד אינטרסים

אגמון-גונן היא גרושתו ואם ילדיו של עו"ד צבי אגמון, מהמובילם בייצוג מול רשות ההגבלים העסקיים

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיכל אגמון, אחת המועמדים לממונה על ההגבלים העסקיים במקום דרור שטרום, המסיים תפקידו בסוף אוגוסט, עלולה להיות בבעיה של ניגוד אינטרסים.

זאת בהיותה גרושתו ואם ילדיו, של עו"ד צבי אגמון, בעל משרד בירושלים, העוסק בהגבלים עסקיים ונחשב העו"ד המוביל בייצוג מול רשות ההגבלים העסקיים. היקף ייצוגו של עו"ד אגמון בהגבלים עסקיים רחב ביותר והוא עצמו הוזכר באחרונה כמועמד לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים.

אגמון מייצג הרבה מאוד חברות המעורבות בהחלטות מרכזיות בנושאי הגבלים עסקיים שקובע הממונה. טווח החברות בטיפולו מתפרש מחברות הכבלים (והיום הוט) ועד פלאפון, פרטנר, בנק הפועלים, ישראכרט, קבוצת דלק. אגמון מייצג את כור בעסקת אלביט, את קבוצת בנק הפועלים בנושא כרטיסי האשראי.

אגמון, שבעבר היה שותפו של שופט בית המשפט העליון מישאל חשין, אף מעורב בתחום הפלילי בהגבלים עסקיים: בעבר היה מעורב בהגנה במשפטי קרטל הביטוח וקרטל המרצפות ובימים אלה הוא משתתף בהגנה במשפט קרטל מודגל, (בתחום מוצרי אינסטלציה), שגם הוא מתנהל בעקבות כתבי אישום שהגישה רשות ההגבלים העסקיים.

אגמון הוא בנו של אברהם אגמון שהיה בעבר מנכ"ל האוצר ומנכ"ל דלק, ואחיו של גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב ובעל אחזקות בחברה.

כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש אפריל השנה, עו"ד צבי אגמון שקל את המועמדות, אך ויתר לאחר שהגיע למסקנה שניגוד העניינים לא יאפשר זאת. אגמון אישר אז בתגובה ל"גלובס", כי שקל את המועמדות, אולם, לדבריו, "אחרי שראיתי את הסדר ניגוד העניינים של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, היה ברור לי שלא אוכל לעמוד בזה. הדבר היחיד שהייתי יכול לעסוק בו, זה מיזוג בין שתי פיצוציות".

שמותיהם של עורכי דין מובילים נוספים בתחום ההגבלים העסקיים, הוזכרו בחודשים האחרונים כמועמדים אפשריים להחלפת שטרום. שר התמ"ת, אהוד אולמרט, אשר נפגש עם אגמון באחרונה במסגרת חיפושי מחליף, פנה לפני כן לעו"ד יוסי לוי, שהשיב בשלילה.

כן הוזכרו שמותיהם של עו"ד רובי בכר, שותף בכיר במשרד עוה"ד פישר-בכר-חן שהכחיש, כי התפקיד הוצע גם לו. כן הוזכרו שמותיהם של מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר יו"ר נכסים מ.י ושל היועצת המשפטית של רשות ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין, לשעבר שותפה במשרד ארדינסט-בן-נתן, שאף הוא פעיל בתחום ההגבלים.

תגובת דובר התמ"ס: השר אולמרט מתכוון להקים ועדת איתור למציאת מועמד ראוי למילוי התפקיד. הוועדה תראיין את כל המועמדים וביניהם כאלה ששמותיהם הוזכרו וגם אחרים. בסיום עבודתה ישקול השר את מי לבחור.

מיכל אגמון-גונן, שופטת בית משפט השלום בירושלים, שהוזכרה כאחת המועמדים לממונה על ההגבלים העסקיים מסרה, באמצעות דוברות בתי המשפט, בתגובה לחשש, כי מינויה עלול להוות ניגוד אינטרסים: "שאלות של ניגוד עניינים לגבי כל אדם המתמנה לתפקיד בכיר בשירות המדינה מוסדרות, ונקבעים לפי הצורך סייגים ונהלים על-ידי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה".