פיצוי של 150 אלף שקל לאישה שהחליקה בג'קוזי בקאנטרי

לאישה נקבעה נכות בדרגה של 40% בגלל פגיעה ביד; הפיצוי - במסגרת הסכם פשרה עם חברת הביטוח, שביהמ"ש נתן לו תוקף של פסק דין

בת 60 מצפון הארץ, שביקרה בקאנטרי "גלי רון" בעפולה לפני כשלוש שנים, והחליקה במתחם הג'קוזי, תפוצה ב-150 אלף שקל בגין נזקי הגוף שנגרמו לה. כך נקבע בהסכם פשרה אליו הגיעו האישה, הקאנטרי וחברת הביטוח "הראל". בית-משפט השלום בעפולה נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

בתביעה שהגישה האישה, באמצעות עו"ד ענת מולסון, נטען כי בעת שביקרה בקאנטרי בשנת 2002, במהלך ירידתה במדרגות המובילות ממתחם הג'קוזי, היא החליקה על משטח פלסטיק שהונח על המדרגות וזז ממקומו, נפלה ואיבדה את הכרתה.

בעקבות האירוע, היא הובהלה לבית החולים "העמק" בעיר, שם אובחן כי היא סובלת משבר של עצם הרדיוס ומחבלות בכתף ובירך הימנית. כמה חודשים אחר כך, משלא חל כל שיפור בכאביה, הופנתה האישה לביצוע טיפולי ריפוי בעיסוק, שכללו בין היתר טיפולי אמבטיות, הפעלה ושימוש בסד מיוחד למשך מספר רב של חודשים.

במקביל, נטען בתביעה, אובחנה ירידה בתחושה באצבעותיה. בדו"ח המכון לריפוי בעיסוק נקבע, כי היא סובלת מכאבים, רדימות וקושי ביישור אחת האצבעות. בנוסף, היא אובחנה כסובלת מתסמונת הכאב הכרוני.

האישה טענה, כי בעקבות התאונה החלה לסבול מבעיות שונות, ובעיקר מכאבים תמידיים ומתגברים בכף ידה הימנית ובזרוע הימנית תוך הגבלה בסגירת כף היד לאגרוף, הגבלה ביישור האצבעות, נימול, קור ורעד באצבעות, וכאבים עזים בכל פעולה פשוטה הכרוכה בהפעלת כף יד ימין. "ידה של התובעת מתעייפת לאחר ביצוע כל פעולה והיא נאלצת לתת לידה מנוחה לעיתים תכופות", נטען.

פרופ' שלום שטהל, מומחה בכירורגיה אורטופדית, קבע את נכותה הרפואית הקבועה של האישה, כתוצאה מהתאונה, בשיעור של 40%. בקאנטרי ובחברת הביטוח "הראל" סברו, ששיעור הנכות גבוה מדי והביאו מומחה מטעמם שהעיד על כך.

לפני שיצאה לפנסיה מוקדמת בשנת 1998, עבדה האישה כאחות אחראית במרפאת בריאות הקהילה בעפולה. לאחר שיצאה לפנסיה, היא התפנתה לטפל בנכדיה באופן סדיר, ובמקביל עסקה ביצירת עבודות יד, לרבות תפירה, ציור על עץ ויצירת תכשיטים. בעקבות התאונה ולאור הכאבים העזים והמגבלות התפקודיות מהן היא סובלת, נטען בתביעה, היא "נאלצה להפסיק את מכלול פעילויותיה. כל פעולה הכרוכה בהפעלת יד ימין, ידה הדומיננטית של התובעת, ולו הפעולה הפשוטה ביותר, מסבה לה כאבים עזים והפכה לבלתי אפשרית".

כאמור, לפי הסכם הפשרה שחתמו עו"ד מולסון עם עו"ד צבי יעקובוביץ', שייצג את הקאנטרי ו"הראל", קיבלה התובעת פיצוי בסך של 150 אלף שקל. (ת.א. 3369/03).