ביהמ"ש הטיל עיקולים של 2 מיליון שקל על עיריית קרית שמונה

הטלת העיקולים סוללת את הדרך למימוש ביצוע הסדר נושים למכללת תל-חי

השופטת לילי יונג-גפר מבימ"ש השלום בנצרת נענתה לבקשת הנאמן של מכללת תל-חי, רו"ח יעקב גינזבורג והטילה עיקולים בסך 2 מיליון שקל על עירית קרית שמונה, בשל אי עמידתה במשך שנתיים בהתחייבות להעביר לנאמן את הסכום האמור לצורך מימוש הסדר הנושים.

את הנאמן ייצגה עו"ד דניאלה יעקובי ממשרד עו"ד אסנת נווה.

מכללת תל-חי נקלעה לקשיים כלכליים ולהליכי חדלות פירעון ועקב כך מונה בדצמבר 02' רו"ח יעקב גינזבורג כנאמן על מנת לגבש הסדר נושים ותוכנית הבראה. הסדר הנושים אושר ע"י בית המשפט כבר ביולי 03' והוא התבסס על התחייבויות של 3 רשויות מקומיות : מועצה אזורית גליל עליון, מועצה אזורית מבואות חרמון ועיריית קרית שמונה להעמיד לה יחד כמהלך משותף 5 מיליון שקל לצורך מימוש הסדר הנושים.

ואולם, במהלך התקופה שחלפה, עיריית קרית שמונה לא עמדה בהתחייבותה בטענה כי היא מצויה בקשיים כלכליים שאינם מאפשרים לה את התשלום האמור.

ביולי 04' חתמה עיריית קרית שמונה על הסכם הבראה מול משרד הפנים וכחלק מאותו הסכם ניתנה לה הלוואה של 2 מיליון שקל שהיתה מיועדת לתשלום התחייבותה למכללה. מספק הדין עולה כי למרות זאת העירייה לא העבירה את הסכום הנדרש.

לנוכח זאת פנה הנאמן לבית המשפט וביקש להטיל עיקולים על כספי העירייה כדי לכפות עליה להעביר את הכספים. הנאמן טען בבית המשפט כי אי העברת הכספים תביא לפרוק המכללה על כל המשתמע מכך לגבי העובדים, התלמידים והנושים. כמו כן טען כי העירייה אשר חתומה על כתב שיפוי היתה נאלצת לשלם את הסכום הנ"ל בכל מקרה מתוקף היותה ערבה לחובות המכללה.

השופטת, שנענתה כאמור לבקשה, אמרה בפסק הדין, כי "קשה לתאר את מידת האבסורד שבמצב דברים זה , המשול למי שמסרב לשאת בתשלום עבור תרופה להצלת חייו של חולה, אף שידוע לו כי יהיה עליו בוודאות לשלם את הוצאות הקבורה באותו הסכום".