השופט זפט יכריע האם הג'יפסי קינגס המופיעים במוצ"ש ברעננה הם מתחזים

להקת "הג'יפסי קינגס" הספרדית מבקשת צו מניעה זמני נגד מופע של להקה הנושאת את שמה, המתוכנן להתקיים במוצאי השבת הקרובה

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, יהודה זפט, יידרש להכריע היום (ה') בבקשה לצו מניעה זמני, שהגישה להקת "הג'יפסי קינגס" הספרדית, נגד מופע של להקה הנושאת את שמה, המתוכנן להתקיים במוצאי השבת הקרובה, באמפיתיאטרון ברעננה. הלהקה טוענת, כי המופיעים הם מתחזים.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד שלומי פרידמן, נטען, כי להקת "הג'יפסי קינגס" המקורית מופיעה מזה 20 שנה ברחבי העולם, והוציאה 15 אלבומים שנמכרו בלמעלה מ-20 מיליון עותקים.

במוצאי השבת הקרובה, אמורה הלהקה להופיע באוסטין שבטקסס, ארה"ב, אולם לטענתה היא הופתעה לגלות, כי משרד הכרטיסים "רוקוקו" וחברות האשראי ישראכרט ואמריקן אקספרס, מפרסמות מודעות גדולות, המזמינות את הציבור להופעה שלה ב...רעננה.

חברי הלהקה המקורית טוענים, כי הם אינם "יודעים מיהם האנשים המתכוונים להופיע במופע ומה זהותם", ולכן הם שומרים את הזכות לצרפם כנתבעים לתביעה ולצו מניעה קבוע שהגישו, במקביל לבקשה לצו הזמני. "אולם אם ימנע בית המשפט הנכבד משאר המשיבים לערוך את המופע, תוך שימוש בשם Gipsy Kings, תושג ממילא מטרתה של בקשה זו".

ללהקה הספרדית סימן מסחרי רשום בארה"ב, ולטענתה בפרסומים נאמר, כי במוצ"ש תופיע "להקת ג'יפסי קינגס המקורית", ואף צויינו שמות שיריהם הידועים. מדובר בניסיון מכוון "להטעות את הציבור, לגנוב את דעתם, ולהרוויח כספים רבים על חשבון המבקשים ותוך מכירת נכסיהם", טוען עו"ד פרידמן.

מעבר להפרת הסימן המסחרי הרשום, טוענת הלהקה, יש בכך גם דילול סימן מסחר מפורסם, גניבת עין, גזל מוניטין ועשיית עושר ולא במשפט.

בתביעה, שהוגשה על סך 100 אלף שקל משיקולי אגרה, נטען כי גם בשנה שעברה פרסם משרד "רוקוקו" על מופע כאמור, אולם הוא בוטל בעקבות פנייתו של בא-כוח הלהקה המקורית, שהבהיר למשרד כי מדובר בלהקה של מתחזים. (בש"א 12981/05).