מגדל לביהמ"ש: בעלי דיזנגוף סנטר התעלמו מהשריפה ב-1999 ולכן אחראים לשריפה ב-2001

הגישה תביעת שיבוב בסך 5.8 מיליון שקל נגד בעלי הקניון, עיריית ת"א ובעלי המסעדה בה החלה הדליקה

חברות הביטוח מגדל והמגן הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה שיבוב בסך 5.84 מיליון שקל בעקבות הדליקה בדיזנגוף סנטר בתל-אביב במאי 2001.

התביעה הוגשה נגד יזמי הפרויקט - חברת דיזנגוף סנטר (מיסודו של פילץ), החברה לניהול של דיזנגוף סנטר בנייני פילץ, חברת לנקסטר אינווסטמנט; המבטחת שלהן, חברת כלל; עיריית ת"א, רשות הכבאות בת"א; בנימין סלע, הבעלים של מסעדת "הדרוזיה" בדיזנגוף סנטר; וארז ואלון פילץ, מנהלי החברות היזמיות.

הדליקה החלה ממסעדת "הדרוזיה" והתפשטה אל שטחים ציבוריים ואל עסקים המבוטחים בידי התובעות, שפיצו אותם. מגדל והמגן שבבעלות טוענות, באמצעות משרד עו"ד שניצקי, כי יזמי הפרויקט לא התאימו את מתחם דיזנגוף סנטר לדרישות בטיחות אש, לרבות התקנת מערכות בטיחות והגנה מפני אש.

עוד נאמר, כי היזמים עצמו עין וגילו אי איכפתיות במודע לסיכוני האש. הם גם התעלמו מהשריפה שפרצה בספטמבר 1999 בסניף בנק הפועלים בקניון, מתוצאותיה ומהמסקנות שנתבקשו, וכן מדרישות הרשויות השונות בכל הקשור להתקנת אמצעי מיגון מפני אש.

עוד נטען בתביעה, כי עיריית ת"א ורשות הכבאות בעיר לא פיקחו כראוי וכמתחייב לגבי בניין מסחרי, ולא עמדו על מילוי כל הדרישות ועל התקנת מערכות ואמצעי בטיחות אש ולמניעת סיכוני אש, אלא איפשרו את פעילות המתחם ללא אמצעים אלה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1759/05).