נחתמה העיסקה שפורסמה לראשונה ב"גלובס" ב-20 במאי אמריקה און ליין משלימה רכישת מיראביליס תמורת 407 מיליון ד'

התמורה מורכבת מתשלום מיידי של 287 מיליון דולר, ו-120 מיליון דולר נוספים משנת 2001 בכפוף לביצועי החברה

חברת אמריקה און ליין (AOL) הודיעה הבוקר (ב') על השלמת הרכישה של חברת האינטרנט הישראלית, מיראביליס, בסכום שעשוי להגיע עד ל-407 מיליון דולר. הידיעה על העיסקה הצפויה פורסמה לראשונה ב"גלובס" לפני שלושה שבועות.

AOL תשלם בעיסקה זו 287 מיליון דולר במזומן תמורת מלוא הבעלות על מיראביליס. עוד נקבע כי AOL תשלם 120 מיליון דולר נוספים. התשלום הנוסף ייפרס על פני שלוש שנים החל משנת 2001, והוא יהיה כפוף לעמידה של מיראביליס בביצועי צמיחה שנקבעו בהסכם.

מיראביליס, שהוקמה לפני פחות משנתיים, היא המפתחת של תוכנת התקשורת ICQ (משחק מילים על הביטוי - I Seek You), המיועדת לבצע קשר של הודעות מהירות בין הגולשים ברשת האינטרנט. התוכנה מזהה עבור המשתמשים מי מחבריהם מחובר לאינטרנט ומאפשרת ליצור ביניהם קשר מיידי.

מיראביליס הוקמה במחצית שנת 96' על ידי ארבעה שותפים - ספי ויגיסר (25), יאיר גולדפינגר (26), אריק ורדי (27) ואמנון עמיר (24) שלא נשאר לעבוד בחברה. ויגיסר, ורדי, וגולדפינגר מחזיקים כל אחד בכ-%21 מהמניות בחברה, ובשיעור דומה מחזיק גם ד"ר יוסי ורדי, אביו של אריק, שהיה המשקיע הראשון בחברה. ההחזקה שבידי ארבעת בעלי המניות הגדולים תקנה לכל אחד מהם כ-90 מיליון דולר.

על בעלי מניות הנוספים במיראביליס נמנים שורה של משקיעים פרטיים, מהמובילים והידועים בישראל. הבולטים שבהם הם האחים מיכאל ובנימין יסלזון, שכל אחד מהם מחזיק מניות בשווי של כ-7.5 מיליון דולר, חברת אריסון השקעות שתקבל 4.6 מיליון דולר, משפחת סטימצקי שתקבל 2.3 מיליון דולר ונשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר שיקבל 1.7 מיליון דולר