עקב טעויות אבחון רפואי: שתי תביעות נזקי גוף בגין רשלנות

התביעה הראשונה הוגשה נגד הצוות הרפואי בביה"ח וולפסון בחולון, ואילו התביעה השנייה הוגשה נגד שלושה רופאים בביה"ח איכילוב בת"א

פנינה איברגימוב מבת-ים, אימו של סרגיי איברגימוב (יליד 1985), הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת פיצויים בסך 5 מיליון שקל בשל נזקי גוף, נגד משרד הבריאות.

בתביעה נאמר, כי עניינה הוא באיחור רשלני באיבחון מצבו הרפואי של נער בן 17 על-ידי הצוות הרפואי במרכז הרפואי וולפסון בחולון אשר גרם למותו של הנער. על פי כתב התביעה הצוות הרפואי ובית החולים התעלמו מסמנים ברורים של מצבו הקליני של המנוח.

בתביעה נאמר, כי הצוות הרפואי התמהמהה ולא ביצע פעולות אבחון נחוצות נוספות במועדן, והסתפק בביצוע פעולות שיגרתיות תוך בזבוז זמן יקר של שמונה שעות, עד לביצוע האבחנה של דימום מקרע באבי העורקים.

לטענת התובעת הצוות הרפואי גרם ברשלנותו למותו בטרם עת של בנה.

תביעת נזקי גוף נוספת בגין רשלנות רפואית הוגשה על-ידי אשתו וילדיו של יוסף כנם, יליד 1956 שנפטר במאי 2003.

התביעה הוגשה נגד שלושה רופאים ונגד בית החולים איכילוב בתל-אביב. ונאמר בה, כי הנתבעים התעלמו ולא ייחסו משקל ראוי כלל או די הצורך, לרצף תלונותיו של המנוח לגבי קיומם של כאבים עזים בצוואר ובגב העליון. תלונות שנמשכו שנתיים, עד למועד האבחון של הגוף הסרטני באחת מחוליות הגב האמצעי באוקטובר 2002.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה באונקולוגיה ורדיוטרפיה, לפיה היתה רשלנות של הצוות הרפואי בכל הנוגע לאיבחון מחלתו הממארת של המנוח בזמן שבעקבותיה עבר סבל מיותר. תוחלת חייו קוצרה עוד יותר מתוחלת החיים אליה היה יכול להגיע, במקרה של גילוי המחלה בשלבים מוקדמים ואיכות חייו בתקופה הקצרה שנותרה לו לחיות נפגעה אף היא עקב טיפול שגוי.

טרם הוגשו כתבי הגנה. (ת.א. 1750/05, 1755/05).