פלאפון עוזבת את גבעתיים: תסיים את חוזה השכירות שלה ביוני 2007

במו"מ לשכירת בניין סי.ג'י.ס על ציר האיילון; הערכות: תשלם 11 ד' למ"ר במקום 18 ד' למ"ר כיום

חברת פלאפון תסיים את חוזה השכירות שלה ב"בית פלאפון" בגבעתיים ביוני 2007. כך נודע ל"גלובס". החברה מנהלת מו"מ מתקדם לשכירת בניין סי.ג'י.ס ברחוב הסוללים בת"א, מאחורי מגדל אמפא על ציר האיילון.

הבניין כולל 15 אלף מ"ר עם אופציה להרחבה של 17 אלף מ"ר ועל-פי הערכות הוא יושכר לפלאפון בדמי שכירות של 11 דולר למ"ר. הבניין בבעלות אהוד סנסונוב, עמוס שמיע ומשפחת פרופר.

פלאפון החלה את השכירות בגבעתיים מאז הקמת הבניין ב-1997 עוד שהיה בבעלות חברות שיכון עובדים, ישראלום נכסים ואיילות בחלקים שווים. כיום הבניין נמצא בבעלות חברת ישראלום נכסים - 66%, והחברה-הבת של אמות השקעות - איילות, 33%

פלאפון שוכרת את כל שש הקומות בבניין, בדמי שכירות של 1.5 מיליון שקל לחודש (18 דולר למ"ר לחודש), תשלום הגבוה מהמקובל בשוק, שכן אלו נקבעו בחוזה מ-1996, בתקופה בה דמי השכירות למשרדים היו בשיאם.

החברה שוכרת שטח ברוטו של 15 אלף מ"ר וכן קומת קרקע מסחרית בשטח של 2,400 מ"ר וחניון תת-קרקעי בן 450 מקומות חניה.

ישראלום נכסים ניהלה בחודשים האחרונים מו"מ עם פלאפון להארכת חוזה השכירות לתקופה של 10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות בדמי שכירות של 11-12 דולר למ"ר.

אילות סירבה להפחתת התשלום שכן היא בטוחה שהמיקום ומצב הבניין יביאו שוכרים חליפיים בדמי שכירות גבוהים יותר. בניין סי.ג'י.ס עומד ריק מזה תקופה, שכן מספר מו"מ להשכרתו נכשלו. בין המתעניינים ניתן למנות את חברת ההיי-טק הישראלית רנדום לוג'יק; משטרת ישראל ואולפני ירושלים.

לדברי סמנכ"ל התפעול של חברת פאלפון, ניב זילברשטיין, "היות ופלאפון מצויה בבעלות חברת בזק, הרי שבשל שינויי הבעלות בבזק לא ניתן בתקופה זו לקבל החלטות גורליות לגבי המיקום החדש של הנהלת פלאפון. אנו מנהלים מו"מ מתקדם בבניין ס.ג'י.ס אך עם זאת, בהחלט בודקים אופציות נוספות במרכז גוש דן".

הצדדים אישרו ל"גלובס" שחוזה השכירות בגבעתיים יסתיים ביולי 2007.