ביהמ"ש: למכבי נתניה אין זכות להחזיק במגרש הכדורגל מעבר לתקופת החכירה

עם זאת, השופט יהודה זפט קבע שראוי שהעירייה לא תפעל לפינוי האגודה בטרם יוקם איצטדיון עירוני

בית המשפט המחוזי בת"א קבע היום (ה'), כי אין לאגודת הכדורגל של מכבי נתניה זכות להחזיק במגרש הכדורגל בעיר, מעבר לתקופת החכירה ומשזו הסתיימה זה מכבר - אין לה כל זכות במגרש הכדורגל.

השופט יהודה זפט הורה על ביטול צו המניעה הקבוע מדצמבר 2004, האוסר על העירייה מלבצע כל דיספוזיציה במגרש הכדורגל עד להכרעה בזכויות האגודה במגרש.

השופט קבע, כי על פי חוזה החכירה משנת 1950 הוגבלה תקופת החכירה ל-49 שנים ותקופה זו חלפה. בהתייחסו לטענת האגודה, באמצעות עורכי הדין יחיאל כשר ויגאל בורוכובסקי, לפיה פרנסי העיר נתניה הסכימו לתת לאגודה זכות להשתמש במגרש הכדורגל, קבע השופט כי אין בכך כדי ללמד על כוונה להקנות לאגודה זכויות במגרש מעבר לאלה שהוקנו לה במסגרת חוזה החכירה.

השופט הוסיף, כי חוזה החכירה אינו מקנה לחוכרת זכות להאריכו. הוא ציין, כי גם ברור שהעירייה אינה מסכימה שהאגודה תחזיקה במגרש הכדורגל מעבר לתקופת החכירה.

עוד קבע השופט, כי אין בסיס לטענת האגודה, לפיה העירייה הציגה בפניה מצג שלא תפנה אותה ממגרש הכדורגל בתום תקופת החכירה.

לדבריו, נראה שכל עניינה של האגודה הוא בקביעת עובדות שישפרו את עמדתה במחלוקת אודות הפיצוי הכספי, שלטענתה מגיע לה עם פינוי מגרש הכדורגל ומכירתו ליזמי נדל"ן וככל שיש לאגודה תביעות כספיות - היא זכאית לנקוט בהליכים מתאימים לבירור טענותיה ואין בכך כדי לשנות את העובדה שהיא אינה בעלת זכויות במגרש הכדורגל.

עם זאת, השופט קבע, כי ראוי שהעירייה לא תפעל לפינוי האגודה מהמגרש בטרם יוקם מתקן איצטדיון עירוני חלופי חדש לפעילות האגודה בתחומי העיר נתניה.

השופט הבהיר, כי אין בכך כדי למנוע מהעירייה לפעול לקידום מכירת המגרש לאלתר. האגודה חויבה לשלם לעירייה, שיוצגה ע"י עורכי הדין יוסי לוי וזיו נוימן, הוצאות בסך של כ-30 אלף שקל. (ת.א. 2592/04).