צ'רנוי: כל המצגים כלפי השלטונות בעיסקת מניות בזק היו של זאבי בלבד

זאבי: ההסכמים עם צ'רנוי שיקפו עיסקה אמיתית * השניים כופרים בהאשמות נגדם בפרשת בזק

מיכאל צ'רנוי טוען בתגובתו לכתב האישום נגדו בפרשת בזק, כי מעולם לא ביקש ולא קיבל היתר להחזיק מניות בבזק, וממילא לא ניתן לייחס לו קבלה במירמה של היתר כזה.

צ'רנוי כפר אתמול (ה') מכל וכל באשמה המיוחסת לו בכתב האישום בפרשת בזק, באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט, יהושע רזניק, ירון פירדי, ז'ק חן ויואב סגל.

לדבריו, גד זאבי הציע שצ'רנוי ילווה לו לתקופה של 5 שנים 150 מיליון דולר לצורך רכישת מניות בזק על-ידי זאבי. תמורת מתן ההלוואה הציע לו זאבי פרמיה בסך 100 אלף דולר. לאחר מכן הציע לו לקבל אופציה לרכוש במחיר העלות, מחצית מחבילת מניות בזק שירכוש זאבי.

לדברי צ'רנוי, הוא לא היה מעורב בהצגת איזה מהמצגים לגורמים השונים (חברת כייבל אנד וויירלס ממנה רכש זאבי את מניותיו, שר התקשורת, משרד התקשורת והבנקים) אשר על-פי הנטען בכתב האישום היו כוזבים, אלא הם נעשו כולם על-ידי זאבי ונציגים מטעמו.

צ'רנוי טוען, כי לא היה מעורב במהלכים שביצע זאבי לקראת מימוש רכישת מניות בזק. צ'רנוי כופר בטענה, לפיה הסכם האופציה והסכם הנאמנות היקנו לו אמצעי שליטה בבזק. לדבריו, הצגת הדברים בכתב האישום, לפיה חתימתו של זאבי על הסכם רכישת מניות בזק, היתה מותנית בקבלת אישורו בכתב של צ'רנוי - היא מטעה.

צ'רנוי כופר גם בטענה, לפיה הצגת מצע כוזב כלשהו על-ידי זאבי נעשתה בהתאם להסכמים בינו לבין זאבי. לדבריו, הוא לא ידע על כל מצג כוזב כאמור. עוד אומר צ'רנוי, כי האחריות הבלעדית למגעים עם משרד התקשורת חלה על זאבי בלבד.

בתגובתו של זאבי לכתב האישום נאמר, כי ההסכמים בינו לבין צ'רנוי הם אמיתיים ומשקפים עיסקה אמיתית. לדבריו, באמצעות עוה"ד דן שינמן ונוית נגב, המצגים שהציג כלפי כייבל אנד וויירלס, משרד התקשורת וקונסורציום הבנקים, היו נכונים והולמים לוו בייעוץ משפטי.

עוד אומר זאבי, כי כל ההסכמים היו בהתאם לדרישות החוק, והזכויות שהוקנו לצ'רנוי לפי ההסכמים - נועדו לאפשר לו את הבטחת זכויותיו לפי הסכם האופציה.

(ת.פ 40090/04)