גם בית המשפט העליון פוסק: לא רק המחיר קובע במכרזים

איפשר לחברת דרורי שירותי חשמל לבצע עבודות תאורה לעיריית הוד השרון; "המחיר במכרזים אינו השיקול המכריע, ועל המתמודדים לעמוד בכל תנאי הסף"

בית המשפט העליון הצטרף לדעה כי המחיר במכרזים אינו השיקול המכריע, ועל המתמודדים לעמוד בכל תנאי הסף שנקבעו. בית-המשפט איפשר בסוף השבוע לחברת דרורי שירותי חשמל לבצע עבודות של תאורת רחובות ואחזקה שוטפת של התאורה לעיריית הוד השרון.

בכך דחה בית המשפט העליון בקשה לעיכוב ביצוע פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שביטל את זכייתה של חברת האחים זילברשלג במכרז לביצוע העבודות האמורות.

במכרז שפרסמה עיריית הוד השרון הוגשו שלוש הצעות. לאחר פסילת הצעה אחת בחרה ועדת המכרזים בהצעת האחים זילברשלג כזוכה בשל היותה ההצעה הזולה ביותר.

חברת דרורי הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בית המשפט המחוזי פסל את הצעת האחים זילברשלג, לאחר שקבע כי לא עמדה בדרישות הסף של המכרז.

ערעור שהגישה זילברשלג לבית-המשפט המחוזי נדחה וכך גם בקשה לעכב את ביצוע פסק הדין עד להכרעה בערעור. על כך הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע לבית המשפט העליון, אבל השופט יהונתן עדיאל דחה את הבקשה, וקבע כי סיכויי הערעור אינם גבוהים. (עע"ם 4538/05).