הסוס הטרויאני: הערר של החוקרים הפרטיים נדחה - הארכת המעצר בתוקף

ביהמ"ש: החשש מפני שיבוש הליכי חקירה הוא סביר לאור הפעולות שנקטו החשודים לפני מעצרם כדי להסוות את המעשים הלא חוקיים

בית המשפט המחוזי בת"א דחה בסוף השבוע את העררים שהוגשו ע"י החוקרים הפרטיים, העצורים בפרשת הסוס הטרויאני על החלטת בית משפט השלום מיום ד' שעבר, להארכת מעצרם למשך שבוע.

החוקרים טענו בין היתר, כי בימ"ש השלום לא היה מוסמך כלל להאריך את מעצרם בשל העילה של צורכי החקירה.

השופט המחוזי זאב המר ציין, כי לכאורה יש טעם בטענה זו לפיה, בימ"ש השלום אינו מוסמך להאריך מעצר של חשוד, מעבר לתקופה מצטברת של 15 ימים בעילה של צורכי החקירה. יחד עם זאת הוסיף, הסעיף הרלבנטי בחוק סדר הדין הפלילי, מעורר שאלה פרשנית במקרה שבמהלך החקירה, בשל חשד ראשוני לעבירה מסויימת עולות וצצות ראיות לכאורה לחשדות ולעבירות נוספים גם אם הן באותו תחום. וכך הוא המקרה הנדון.

השופט הוסיף, כי גם בלי להכריע בסוגייה המשפטית, הוא סבור לאחר שעיין בחומר החקירה, כי יש יסוד סביר לחשש, כי שחרור החשודים עלול לשבש את הליכי החקירה או לפגוע בראיות, בדרך אחרת. וזאת לאחר עיון בדו"ח המעודכן לגבי פעולות החקירה שבכוונת המשטרה לעשות במהלך תקופת מעצרם של החשודים.

לדברי השופט, החשש מפני שיבוש הליכי חקירה עתידיים הוא סביר לאור פעולות אותן נקטו החשודים לפני מעצרם כדי להסוות את המעשים הלא חוקיים.

השופט הוסיף, כי מהחומר שהובא לעיונו עולה, כי במהלך המעצר נעשו לכאורה שני ניסיונות לשיבוש חקירה, אם כי שני המקרים הללו לא נקשרו ישירות למי מבין החשודים שבפניו. (ב"ש 058/05 92).