המדינה מתעקשת שקופת חולים מכבי לא תעסוק בביטוחים

בג"ץ דחה את החלטתו בעתירה שהגישה מכבי לביטול החלטת בן-שלוש להעביר את חבריה למבטח מורשה

המדינה מתכוונת לנסות ולהביא לידי סיום את המתכונת שבה לקופות החולים יש חלק בחברות הביטוח הסיעודי של חבריהן. כך עולה מהדיון שהתקיים אתמול (ב') בעניין העתירה שהגישה מכבי מגן נגד המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, ושר האוצר, בנימין נתניהו.

מכבי מגן טענה בעתירה שהגישה לבג"ץ, כי יש לבטל את החלטתו של בן-שלוש, אשר הורה לה להעביר את חבריה למבטח מורשה. בן-שלוש טען, כי למכבי מגן אין רישיון לעסקי ביטוח ולכן היא איננה אמורה לפעול במתכונת שהיא בה פועלת כיום.

במהלך הדיון פנתה השופטת דורית בייניש לבאת כוח המדינה, עו"ד יוכי גנסין, וביקשה ממנה להסכים להוצאת צו על תנאי ולקיים את הדיון כאילו הוצא הצו. עו"ד גנסין הסכימה ובעקבות כך התקיים דיון לגופו של עניין.

מכבי מגן היא אגודה שיתופית לביטוח הדדי העוסקת במתן ביטוח סיעודי ל-1.3 מיליון חבריה. בנובמבר 2004, בעקבות הגשת העתירה, יצא צו ביניים אשר איפשר את המשך פעולתה של האגודה, אך אסר עליה לקבל חברים חדשים.

בייניש הציעה לעו"ד גנסין לבדוק אפשרות לפיה מכבי תפעל במתכונת הביטוח הסיעודי של קופת חולים כללית. הכללית פועלת באמצעות דיקלה, שבה לכללית 35% מהמניות ובשאר מחזיקה חברת הביטוח הראל.

עו"ד גנסין דחתה את הרעיון והודיעה, כי בכוונתו של בן-שלוש להביא לסיומם גם את הסדרים האמורים, באופן שלא יינתן לקופות החולים להחזיק מניות בחברות הביטוח.

בייניש והשופטות אסתר חיות ועדנה ארבל יתנו החלטה בעניין במועד מאוחר יותר. את העותרים ייצגו עוה"ד יעקב נאמן, אהוד סול ומנחם נאמן. (בג"ץ 7611/01).