הכשרת היישוב עתרה לבית המשפט נגד שוכרי משרדים בבית-דחף ביפו

טוענת: המשיבים סירבו לחתום על המסמכים לרישום הזכויות בבניין, סירוב המהווה הפרה של הסכמי המכר וגורם לפגיעה בזכויותיה הקנייניות

חברת הכשרת היישוב לפיתוח ובנייה מבקשת מבית המשפט למנות את עו"ד נטע גלזר, ששימשה כעוזרת המפקחת על רישום המקרקעין בת"א, לתפקיד כונסת נכסים, לשם רישום הזכויות בבית-דחף, ביפו.

הכשרת היישוב טוענת, כי בין 1992-1994 התקשרה עם שבעה משיבים, ביניהם חברת בית דחף בע"מ, קסטרו וש.א.פ בהסכמים, בהם מכרה להם שטחי משרדים בבית-דחף.

המשיבים התחייבו, בהסכמי המכר, לחתום על כל מסמך שיהיה דרוש לשם ביצוע הליך רישום הזכויות בבניין, ולדברי הכשרת היישוב היא השלימה את עריכתם של המסמכים הדרושים לצורך רישום הזכויות בבניין וקיבלה את אישורה של עוזרת המפקחת על רישום המקרקעין למסמכים אלו.

אולם חלק מהמשיבים סירבו לחתום על המסמכים הנדרשים לביצוע רישום הזכויות בבניין. הכשרת היישוב טוענת באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט ויריב דן, כי הסירוב מונע את ביצוע הרישום בלשכת רישום המקרקעין, מהווה הפרה של הסכמי המכר וגורם לפגיעה חמורה בזכויותיה הקנייניות ביחידות בבניין שבבעלותה, וכן בזכויותיהם הקנייניות של בעלי היחידות האחרים בבניין. (ה.פ 765/05).