ביהמ"ש אישר לכונס א.צ ברנוביץ למכור 3 מגרשים ב-2.3 מיליון דולר

אישר כי צו הפירוק תקף מדצמבר 2004, וכי אין כל מניעה להיענות לבקשת עובדי החברה לאשר כי ניתן צו פירוק נגדה

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, דניה קרת-מאיר נעתרה לבקשתו כונס הנכסים על זכויות א.צ ברנוביץ ובניו (1985), עו"ד איתן ארז, לאשר הסכם למכירת 3 מגרשים בנתניה לחברת מרדכי אביב מפעלי בנייה תמורת 2.3 מיליון דולר.

א.צ ברנוביץ בעליה ומנהליה טענו, כי אין לחברה חוב כלפי בנק הפועלים, הנושה המובטח בעל השעבוד על המגרשים, וכי יש לאפשר לחברה לרכוש את המגרשים באמצעות משקיע ובמסגרת הסדר נושים כולל.

קרת-מאיר דחתה את ההתנגדויות לאישור העיסקה וציינה, כי נראה שהצעת הקונה משקפת את מחיר השוק וכי אין כל מקום לפתוח את ההתמחרות מחדש.

במקביל אישרה אתמול קרת-מאיר, כי צו הפירוק נגד א.צ ברנוביץ ובניו נכנס לתוקפו מ-6 בדצמבר 2004, וכי אין כל מניעה להיענות לבקשת עובדי החברה לאשר כי ניתן צו פירוק נגדה.

ב-28 בנובמבר 2004 קבע בית המשפט, כי צו הפירוק ייכנס לתוקף מ-6 בדצמבר 2004, אלא אם תוגש הצעת הסדר על-ידי החברה. בהסכמה הוארך המועד לבחינת ביטולו של צו הפירוק עד לינואר 2005.

העובדים טענו, כי מאחר ולא כונסו אסיפות נושים, צו הפירוק אשר נכנס לתוקף לא בוטל והוא אינו מותנה. בקשת העובדים הוגשה על דעת הכנ"ר ובהסכמתו.

החברה ביקשה לדחות את הבקשה בנימוק, כי לא רק שהתקיימה אסיפת נושים, אלא שמשתתפי האסיפה לרבות העובדים, אישרו את ההסדר, וכי הצעת ההסדר טובה מחלופת הפירוק.

קרת-מאיר קבעה, כי לא כונסו אסיפות נושים ואין הסכמה לאישור ההסדר ועל כן צו הפירוק נכנס לתוקפו החל מדצמבר 2004. (פש"ר 1159/04, פש"ר 1114/04).