תביעה בסך 3.84 מיליון ש' נגד בנה"פ: הפר את חובת הסודיות הבנקאית

התובע טוען כי בנה"פ העביר לבנק אוצר החייל מידע שלילי על חשבונו מבלי שביקש את הסכמתו לכך, דבר שמנע ממנו לקבל הלוואה לה נזקק

משה ברוך, שהיה הבעלים והמנהל של "פאב הפעמון", פאב-מסעדה בסמוך לחוף ימה של אשדוד, תובע מבנק הפועלים 3.84 מיליון שקל בטענה להפרת חובת הסודיות הבנקאית כלפיו.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד משה יוסב, טוען התובע, כי במהלך פגישה בינו לבין מנהל הסניף בנק אוצר החייל באשדוד, שנועדה לקבלת הלוואה בסך 90 אלף שקל לצורך פתיחתו המחודשת של הפאב, הבהיר לו מנהל הסניף, כי אין בכוונתו להעמיד את סכום ההלוואה, שכן נמסר לו מסניף בנק הפועלים מידע שלילי הנוגע לחשבונו של התובע, וכי בחשבונו היו החזרות של שיקים.

לדברי התובע, בפני מנהל סניף אוצר החייל היו פרוסים דפי החשבון שלו אצל בנק הפועלים לתקופה של 12 החודשים האחרונים, מהם עלה בבירור, כי לא היה בחשבונו כל החזרות שיקים.

התובע טוען, כי בנק הפועלים לא טרח כלל לבקש את הסכמתו להעברת המידע לבנק אוצר החייל, וכי הוא פנה בתלונה לבנק ישראל.

בנק ישראל השיב לו, כי תלונתו נבדקה ונמצאה מוצדקת, וכי המחלקה המשפטית בבנק ישראל קבעה, כי במקרה הנדון הופרה חובת הסודיות הבנקאית אותה חב הבנק כלפיו. וכי נמסר לבנק הפועלים, כי עליו לפצותו בגין כל נזק מוכח שנגרם לו כתוצאה מהפרת הסודיות הבנקאית וכן בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.

לטענת התובע, כתוצאה ישירה ובלעדית מהתנהגותו של בנק הפועלים נמנעה ממנו פתיחתו המחודשת של הפאב, נגרמו לו הפסדים ונזקים המתבטאים באובדן רווחים. על הבנק לפצותו בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה מכוונת בשמו הטוב. התובע מבקש לפתור אותו מתשלום אגרה בנימוק, כי בשל הנזקים שנגרמו לו אין ידו משגת. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1813/05).