הרב יונה מצגר השעה את עצמו מביה"ד הרבני הגדול

הודיע אתמול לבג"ץ כי הוא משעה את עצמו למרות שהוא משוכנע בחפותו ולמרות שקיבל ייעוץ משפטי לפיו אין סמכות בחוק להשעותו

הרב הראשי יונה מצגר הודיע אתמול (ג') לבג"ץ, כי למרות שהוא משוכנע בחפותו, ולמרות שקיבל ייעוץ משפטי לפיו אין סמכות בחוק להשעותו, הוא החליט שעליו להימנע באופן זמני מלשבת בהרכבים של בית הדין הרבני הגדול, ומלהשתתף בישיבות הוועדה לבחירת דיינים.

החלטה זו תהיה בתוקף עד סוף פגרת בתי המשפט ובתי הדין הרבניים, ב-4 בספטמבר השנה.

החלטה זו של הרב באה במגמה לייתר ככל האפשר את הצורך של בג"ץ להתערב בענייני מערכת השיפוט הדתית-רבנית, בענייני הרבנות הראשית או בענייני הרבנים הראשיים.

הודעת מצגר לבג"ץ באה בתגובה לבקשת עמותת אומץ מבג"ץ להוציא צו ביניים המונע מהרב מלשבת בהרכבים של בית הדין הרבני הגדול ולהשתתף בישיבות הוועדה לבחירת דיינים.

אתמול הגישו מצגר לבג"ץ שתי הודעות. הראשונה התייחסה לעתירה לבג"ץ אשר ביקשה להשעותו. בהודעה זו העלה מצגר את כל הטיעונים המשפטיים התומכים לדעתו בעמדתו לפיה אין כל בסיס חוקי להשעותו. הודעה זו פורסמה אמש ב"גלובס".

הודעה שנייה שהוגשה התייחסה לצו הביניים, והיא ההודעה המתפרסמת היום (ד'). אלא שלמרות הגשת שתי ההודעות, בבית המשפט העליון נמצאה רק ההודעה הראשונה. גם לפרקליטות הגיעה רק הודעה אחת.

רק בעקבות הפרסום ב"גלובס" אמש, התברר לבית המשפט ולפרקליטות, כי קיימת הודעה נוספת, והבוקר העבירו באי כוחו של מצגר העתק מההודעה השנייה.