ההסתדרות: פגמים במכרז לתפקיד מנהל אגף ההסברה והיח"צ ברשות הטבע והגנים

מבקשת מבית הדין לעבודה לבטל את מינויה של מזי מגנאזי לתפקיד עד להחלטה בנושא

חשש לפגמים במכרז לתפקיד מנהל אגף ההסברה ויחסי הציבור ברשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים. כך עולה מבקשה שהגישה הסתדרות המעוף (לשעבר הסתדרות הפקידים) לביה"ד האזורי לעבודה בירושלים. באמצעות עורכי-הדין נעמי לנדאו ומרדכי לוין, מבקשת ההסתדרות לבטל את מינויה של מזי מגנאזי לתפקיד עד להחלטה בנושא.

מהבקשה עולה כי במארס 2005 פרסמה הרשות מכרז פנימי לתפקיד. על התפקיד התמודדו מזי מגנאזי ותמי קרן-רותם. חבר הוועד גיל בן-נון טוען כי עובדת נוספת הסירה את מועמדותה למשרה לאחר שהמנכ"ל אלי אמיתי הבהיר לה שמגנאזי תשמש בתפקיד ללא מכרז.

בחודש אפריל התכנסה ועדת הקבלה למכרז פנימי לדון בשתי המועמדות שנותרו. חברי הוועדה היו המנכ"ל (כיו"ר הוועדה), עזרא ששון מנהל משאבי אנוש, דובר הרשות אמנון נחמיאס וחבר הוועד בן-נון. בתחילת הישיבה ביקש בן-נון להעלות מספר הסתייגויות לגבי התנהלות המנכ"ל בעניין המכרז. בן-נון שאל כיצד בטרם נערך המכרז הוציאה ההנהלה מכתבים בהם מופיע שמה של מגנאזי בתואר כמנהלת אגף הסברה ויחסי ציבור.

על-פי הבקשה, לאחר חילופי דברים בין השניים, אמר המנכ"ל לבן-נון: "אני לא בתחקיר ותיזהר ממני". בן-נון טוען גם כי לאחר מכן ציין המנכ"ל באוזני חברי הוועדה שהוא אכן הבהיר לאותה עובדת שאין כל צורך בוועדה, וכי הוא רוצה את מגנאזי כמנהלת האגף.

עמדתו של בן-נון היתה כי קרן-רותם היא זו שאמורה להתמנות למשרה.

דובר הרשות, אמנון נחמיאס, מסר בתגובה כי מהלך העניינים כפי שתואר בבקשה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות, וכי הדבר יתברר בבית הדין. "המכרז נעשה על-פי הדין, ולא נפלו בו פגמים. הבקשה היא קנטרנית ונובעת משיקולים אישיים של אנשים מסוימים בוועד העובדים", אמר נחמיאס. (ס"ק 24/05).