ביהמ"ש קנס את תש"ן ב-240 אלף שקל בגין זיהום מים

גם שניים מעובדי החברה חויבו בקנס של 12 אלף שקל, על כך שלא נקטו באמצעים סבירים למנוע סיכון לזיהום או להפסיקו

בית-משפט השלום בתל-אביב הטיל על חברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) קנס בסך 240 אלף שקל בגין זיהום מים. גם שניים מעובדי החברה, ניר פולוס ויעקב שוורצמן, חויבו בקנס של 12 אלף שקל.

באוגוסט 1999 אירעה דליפת דלק מצינור המוביל מאתר פי גלילות אשדוד לאתר פי גלילות הרצליה שבשליטת תש"ן. על פי האישום, הדליפה הופסקה רק כעבור 20 שעות במהלכם דלפו לקרקע 100 אלף ליטרים דלק לפחות.

בהכרעת הדין קבעה השופטת, דורית רייך-שפירא, כי כל אחד מהנאשמים לא נמנע מכל פעולה שמזהמת ו/או עלולה לזהם מים ולא נקט באמצעים סבירים למנוע סיכון לזיהום או להפסיקו.

לאחר הכרעת הדין דחתה השופטת את בקשת העובדים לבטל את הרשעתם. לדבריה, ביטול הרשעה יפגע באכיפה שעניינה שמירה על איכות הסביבה.

מנכ"ל החברה, רפי טטרקה, ביקש להקל על העובדים מכיוון שלדבריו, הם היו נתונים למשמעת קפדנית מחייבת של המנכ"ל הקודם שלא איפשרה להם להפעיל סמכויות. לדברי השופטת, הדברים של המנכ"ל החדש של תש"ן לא שכנעו אותה וקשה לה להשלים עם גלגול האחריות כלפי ההנהלה הקודמת.

על מנכ"ל החברה הוטלה התחייבות בסכום של 300 אלף שקל לפיה במשך שלוש שנים מהיום לא תעבור החברה את העבירה בה הורשעה בתיק זה. (ת.פ. 5305/02).