עובדים בנמל אשדוד: תנאינו הורעו לאחר קורס מנהלים

העובדים טוענים: המכרז לא פירט את כל תנאי ההעסקה לאחר תקופת הניסיון; מעמדנו וכיסנו נפגעו

29 עובדי נמל אשדוד, שסיימו לאחרונה קורס להכשרת מנהלי עבודה, הגישו לבית הדין האיזורי לעבודה בבאר-שבע תביעה ובקשה למתן צו זמני נגד חברת נמל אשדוד.

על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד לינדה עפרוני ומיכל ליבן קובי, התובעים השתתפו בקורס, והחל מפברואר השנה הם מכהנים כמנהלי עבודה (בתקופת ניסיון). לטענתם, המכרז לא פירט את כל תנאי ההעסקה של העובדים לאחר תקופת הניסיון.

לפי התביעה, בפברואר ומארס קיבלו העובדים את מספר שעות הפרמיה כפי שמקבלים מנהלי העבודה האחרים, אך נקבע ערך השעה כה נמוך, שהוביל לשכר עידוד נמוך ביותר. לטענת העובדים, הם אינם מקבלים פרמיה כפי שמשולמת אפילו לממלאי מקום מנהל עבודה. בכתב התביעה נטען, כי במהלך הקורס הודו נציגי ההנהלה שקיים חוסר במכרז לגבי מכלול תנאי ההעסקה והובטח לתובעים, כי תוספת השיפטינג תגדל ל-68% וכי יחול שיפור בדרגות התחיליות. ואולם, העובדים הבהירו, כי בהצעה זו אין די.

ב-25.5 חתם מנכ"ל הנמל על שני הסכמי עבודה קיבוציים. לטענת התובעים, ההסכמים פגעו במעמדם וגם בכיסם: הצטרפותם של למעלה מעשרים עובדים לסבב מנהלי העבודה מפחית את המשמרות שלהם ויתר מנהלי העבודה הוותיקים יכולים להיות משובצים אליהן. הם מבקשים מבית הדין להורות על בטלות ההסכם השני ועל בטלות ההוראות הפוגעות בהם בהסכם הראשון.