בדרך לפשרה: הסכסוך המשפטי בין עיריית רמת-גן לאלוני אופק עומד להסתיים

אחרי מו"מ של שנתיים - החברה והעירייה קרובות להסכמות בנוגע לאגרות והיטלי פיתוח על נכס ברחוב בצלאל בעיר

הסכסוך בין עיריית רמת-גן לבין חברת הנדל"ן אלוני אופק עומד להסתיים. אלוני אופק תבעה להשיב לה 12 מיליון שקל, שלטענתה נגבו ממנה שלא כדין בגין אגרות והיטלי פיתוח על נכס ברחוב בצלאל בעיר.

כעת, הגישו הצדדים לבית-המשפט הודעה מוסכמת לדחיית מועד הדיון עד לאחר פגרת הקיץ, "כדי למצות את המו"מ באופן סופי". החברה והעירייה הצהירו, כי "הם נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד של הליך מו"מ".

השופטת רות שרון-לבהר נענתה לבקשה וביטלה את הדיון.

בתביעה שהגישה אלוני לבית-המשפט המחוזי בת"א לפני כשנתיים, באמצעות עורכי-הדין יצחק מיוחס וארז גבע, נטען כי החברה הגישה בקשות להיתרים לבניית נכס, כאשר בשלב ראשון ניתן היתר לבניית 28 קומות ובשלב שני ניתן היתר ל-3 קומות נוספות.

כתנאי לקבלת ההיתרים, העירייה דרשה 10 מיליון שקל, במונחי קרן, בגין אגרות והיטלי פיתוח. לדבריה, היא שילמה בזמנו את שנדרש, בפריסת תשלומים, "מבלי שתהיה בידיה יכולת לבדוק את נכונותן של דרישות התשלום, בין היתר, מפאת חוסר זמן וחוסר מיומנות בתחום" נכתב בכתב התביעה.

בין היתר, נטען, החיוב עבור חיבור למפעל המים אינו חוקי, משום שבמקום היה מבנה המיועד להריסה שכבר היה מחובר, והחברה ביצעה את החיבור בעצמה. גם החיוב בגין היטל כביש ומדרכה, לדבריה, אינו בדין משום שהכבישים הגובלים בנכס היו קיימים לפני ההיתר הראשון.

לדבריה, בחישוב האגרות וההיטלים נכללו גם שטחים שאינם נחשבים שטחי בנייה.

עיריית רמת-גן יוצגה ע"י עו"ד ענת לוי. (ת.א. 1881/03).